چرا یک دلار دیجیتال برای جهان خوب است؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

واحد پول ایالات متحده سالهاست که در مرکز اقتصاد جهانی قرار داشته است، اما دیجیتالی شدن بر پایه های حیاتی آن فشار وارد می کند. سیستم سنتی پرداخت و مبادله به گونه ای سازماندهی می شود که قدرت فعلی دلار را به چالش می کشد. ما در چندین مقاله به بررسی چشم‌انداز در حال تغییر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پرداخته‌ایم و در مورد پیامدهای دلار دیجیتال بحث کرده‌ایم، اما اکنون تلاش می‌کنیم تا مزایای جهانی دلار دیجیتال را توضیح دهیم. ما ابتدا نقش مهم جهانی دلار را تصدیق می کنیم. فقط از این طریق می‌توانیم ارزش افزایشی و پویای دلار دیجیتال را درک کنیم.

از برتون وودز تا شوک نیکسون

در تلاش برای تثبیت اقتصاد جهانی پس از جنگ و جلوگیری از دستکاری مخرب ارز در دهه قبل، توافق نامه ای که در برتون وودز در سال 1944 به دست آمد، سیستمی را ایجاد کرد که بر اساس آن ارزهای جهانی به دلار آمریکا متصل می شدند، که به نوبه خود به دلار آمریکا متصل می شد. طلا با نرخ ثابتاین ترتیب به طور موثر دلار را به عنوان ستون فقرات مالی بین المللی تثبیت کرد. همانطور که اقتصادهای ملی از رکود بهبود یافتند، نگرانی های تورمی منجر به فشار برای استقلال مالی بیشتر و درخواست برای ذخایر طلا شد. رئیس جمهور نیکسون به دلیل نگرانی از اینکه ذخایر طلای ایالات متحده برای پوشش دارایی های خارجی دلار کافی نیست، و با توجه به ثبات اقتصادی ایالات متحده، تبدیل شدن دلار به طلا را متوقف کرد (بخشی از آنچه اکنون به عنوان "شوک نیکسون" نامیده می شود.). اندکی پس از آن، اقتصاد مالی جهانی به سیستم نرخ ارز شناور تغییر جهت داد.

در این زمان اصطلاح "امتیاز گزاف" توسط وزیر دارایی فرانسه ، والری گیسکارد دیستنگ ، به دلیل ضمانت های جدید و ناکامهای ارائه شده به ایالات متحده از نقش خود به عنوان ارز ذخیره بین المللی ، ابداع شد. با این حال ، علیرغم انحلال سیستم برتون وودز و انیموس از امثال گیسکارد ، دلار نقش خود را به عنوان ارز جهانی ذخیره حفظ کرد و امروز بدون هیچ گونه اعلامیه یا توافق رسمی باقی می ماند. دلار از پول بنیادی در امور مالی جهانی به ارز De Facto تبدیل شد. اما چرا؟هنگامی که مزایایی را که در اقتصاد جهانی به وجود می آورد ، حفر می کنید ، کاملاً آشکار می شود - این یک کالای عمومی لازم را فراهم می کند. در صورت عدم وجود چنین سیستمی ، اقتصاد جهانی خطر سقوط در آنچه را که به عنوان "تله کیندلبرگر" شناخته می شود - یک خلاء ناشی از عدم وجود کالاهای عمومی بسیار مورد نیاز جهانی ، که منجر به فروپاشی یا اختلال عملکرد جهانی می شود ، پیش می برد. سیستم. این امر ما را به روزهای هرج و مرج مالی که منجر به کنفرانس برتون وودز در سال 1944 شد ، باز می گرداند.

اهمیت دلار آمریکا

در حال حاضر توجه زیادی به دلار ایالات متحده و نگرانی در مورد نقش برجسته آن به عنوان ارز جهانی de facto است. چنین وضعیتی مقامات و مسئولیت های خاصی را در ایالات متحده فراهم می کند. این امر به ویژه در مورد (i) حمایت ایالات متحده از یک نظم جهانی در مورد بازارهای آزاد و دموکراسی و نقش آن در نظارت بر استانداردهای خوب مالی جهانی و استفاده از تحریم ها صادق است ، (ب) نقش دلار آمریکا در تثبیت شوک های جهانی(iii) ایالات متحده دسترسی به بازارهای سرمایه بالغ ، و (IV) حمایت از نقش تاریخی دلار به عنوان واحد اندازه گیری ، وسیله مبادله و ذخیره ارزش.

تقدم دلار باعث شده است تا ایالات متحده در شکل دادن به اجماع متفقین در مورد بازارهای آزاد و دموکراسی ، اهرم کند. این کشور همچنین به ایالات متحده این امکان را داده است که بدون تهدید یا استفاده از نیروی نظامی ، که این مزیت برای سیستم مالی جهانی است ، می تواند استانداردهای جهانی را ادعا کند یا تحریم ها را اعمال کند. وابستگی جهانی به دلار ایالات متحده امکان مبارزه با تروریسم ، شستشو ، کلاهبرداری سایبری را در اختیار ایالات متحده قرار می دهد. و حمایت از زیرساخت هایی مانند قوانین مشترک رفتار ، به اشتراک گذاری داده ها ، یک چارچوب قانونی و هماهنگی سیاست ، تقویت قابلیت اطمینان و مقاومت در سیستم مالی جهانی. به تازگی ، دولت بایدن دور جدیدی از تحریم ها را بر روسیه به عنوان انتقام جویی برای نقش خود در تداخل انتخابات آمریکا و حملات سایبری Solarwinds در سال 2020 به تصویب رساند. ایران و چین ، از جمله دیگر ، موضوع تحریم های ایالات متحده بوده اند که هدف آنها محدود کردن هدف استفعالیت اقتصادی حزب برای مجازات یا جلوگیری از فعالیت های ناعادلانه. سیاست تحریم های آمریکا در کل به عنوان ابزاری برای حفظ نظم جهانی پشتیبانی می شود. با این حال ، باید مراقب باشد که از این اختیار استفاده نکند یا از آن در منافع شخصی خود استفاده نکند ، و همچنین نسبت به اثرات سرریز که بیش از آنکه فقط گیرنده مورد نظر تحریم ها باشد تأثیر نمی گذارد.

از طریق فدرال رزرو و همکاری آن با نهادهای مالی بین المللی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، نقش دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی نقش مهمی در تثبیت سیستم مالی جهانی ایفا می کند. این کشورها را قادر می‌سازد تا شوک‌های اقتصادی را تحمل کنند، واردات خریداری کنند و به نقدشوندگی‌ترین بازارهای سرمایه جهان دسترسی داشته باشند. ادغام آن با سایر ابزارهای مالی جهانی به دلار آمریکا اجازه می دهد تا از دیگر نهادهای مالی جهانی مانند صندوق بین المللی پول از طریق کمک به ابزارهایی مانند حق برداشت ویژه (SDRs) حمایت کند. دلار آمریکا تقریباً 42 درصد از XDR، رمز ارز رسمی SDR ها را تشکیل می دهد. در رکودهای شدید اقتصادی، همانطور که در زمان بحران مالی جهانی ("GFC") و اخیراً همه‌گیری کووید-19 اتفاق افتاد، ایالات متحده مستقیماً وارد عمل شد تا برای کمبود ذخایر ارز ترجیحی (به عنوان مثال.، دلار آمریکا) به صورت خطوط سوآپ ارز و نقدینگی. به گفته استفن موراو، «مداخله‌های فدرال رزرو در ماه مارس و آوریل باعث تثبیت سیستم شد و به آن اجازه داد مسیر توسعه فعلی خود را ادامه دهد. با انجام این کار، فدرال رزرو به عنوان بانک مرکزی جهانی عمل می کند. بدبینان معتقدند که خطرات سیستماتیک ناشی از «وابستگی به دلار»، که به موجب آن شوک‌هایی که به اقتصاد آمریکا در سراسر جهان سرایت می‌کند، مانند دوران GFC، ارزش پیوند با ارز را ندارد. با این حال، امروز هژمونی دلار آمریکا ادامه دارد و ایالات متحده نقش خود را به عنوان نیروی تثبیت کننده جهانی در سیستم مالی حفظ کرده است.

دلار آمریکا مزایای جهان را در دسترسی به بازارهای مالی بالغ که سرمایه کم هزینه و پایدار دارند ، فراهم می کند. به گفته مارک سوبل ، مشاور ارشد برنامه اقتصاد در CSIS و معاون معاون معاون سابق وزارت خزانه داری ایالات متحده ، ضروری است که به یاد داشته باشید که در مکالمات مربوط به هژمونی تاریخی دلار آمریکا ، بیش از یک دلیل برای آن وجود داردمحوریت و نفوذ ذاتی. وی معتقد است که "بازارها به دلیل وسعت و عمق اقتصاد ایالات متحده ، پویایی آن ، نقدینگی بی نظیر و اعتبار فدرال رزرو ، دلار را انتخاب کردند."علاوه بر این ، ایالات متحده دارای یک حساب کاربری بسیار لیبرال و باز است که به سرمایه گذاران اطمینان می دهد که پول آنها توسط کنترل سرمایه ای که از اولویت های داخلی ایالات متحده بر اساس اصول بازار آزاد و آزاد پشتیبانی می کند ، در معرض خطر قرار نمی گیرد. سرانجام ، اهمیت مقامات پولی با تجربه ، مستقل و محتاطانه ایالات متحده و عملکرد آن در یک مقام قانونی و نظارتی مستقر و سازگار که باعث ارتقاء امنیت و مراجعه به یک سیستم مبتنی بر قوانین قابل اعتماد می شود ، نباید دست کم گرفت.

دلار آمریكا كار خوبی برای برآورده كردن تعریف و انتظار جهان از ارز - یعنی به عنوان یك واحد حساب ، واسطه مبادله و فروشگاهی با ارزش انجام می دهد. به عنوان یک واحد حساب ، پول نقد ، سپرده های بانکی به دلار و در نهایت یک دلار دیجیتال بانک مرکزی ، همه قابل تعویض هستند. به عنوان ابزاری برای مبادله ، دلار ارزی است که بیشتر برای صورتحساب استفاده می شود."دلار ایالات متحده هنوز در یک طرف بیش از 85 ٪ معاملات در بازار ارز 6. 2 تریلیون دلار در روز است."بزرگترین ذخایر حاکمیت به دلار است. نقش دلار به عنوان یک واسطه مبادله به خوبی مشخص شده است. سرانجام ، نسبت به سایر ارزها ، دلار یک فروشگاه قابل اعتماد از ارزش بوده است. ارزهای فیات ، مانند دلار ، هنوز از توانایی مالیات بر شهروندان اساسی که می توان درآمد حاصل از آن برای حمایت از ارزش ارز استفاده کرد ، پشتیبانی می شوند. در واقعیت ، بسیاری از کشورها در مواقع بحران به عنوان فروشگاهی با ارزش به دلار می روند. این امر به ویژه در مورد کشورهایی که با فشار خون بالا ، کاهش ارزش ارز یا کنترل سرمایه مانند ونزوئلا یا آرژانتین روبرو هستند ، اتفاق افتاده است.

از آنجا که ما به دنیای چند قطبی تر حرکت می کنیم و به عنوان قدرت های نوظهور گزینه های دیگری را برای دلار ادعا می کنیم ، باید مزایایی را که تاکنون به اقتصاد جهانی داده است در نظر بگیریم و تصدیق کنیم که به خوبی در جامعه جهانی خدمت کرده است. لازم به ذکر است که مباشرت ایالات متحده آمریکا به عنوان یک ارز پیشرو ، مزایای بسیاری را ارائه می دهد اما با برخی از مبادلات داخلی نیز همراه است. طلبکاران بدهی ایالات متحده را با راحتی که دارای ریسک کم و تبدیل آسان است ، خریداری می کنند. تقاضای خارجی ارزش دلار را افزایش می دهد و صادرات ایالات متحده را کمتر رقابتی می کند ، بر مشاغل تأثیر می گذارد و بخش های مهم اقتصاد را کاهش می دهد. با این وجود ، ایالات متحده این کارکرد جهانی را فراهم می کند زیرا مزایای ارز ذخیره را به دست می آورد و تعهدات خود را نسبت به بسیاری از کشورهایی که قادر به وام گرفتن پول یا پرداخت کالاهای خارجی در ارزهای خود نیستند ، افتخار می کند (بیشتر تجارت بین المللی به دلار آمریکا انجام می شود). به طور خلاصه ، دلار اثرات مثبت دارد و اقتصاد جهانی باید نسبت به افزایش انتقادات در مورد جایگزینی آن احتیاط کند. در صورت وجود ، ارزهای دیگری نیز وجود دارد که می توانند مجموعه کامل مزایای آن را ارائه دهند.

دلار گزینه ترجیحی بازار جهانی است

تقدم دلار به دلیل اندازه و ثبات اقتصاد ایالات متحده پایدار بوده است. اعتماد به نفس جهانی در رهبری ایالات متحده ؛پایبندی ایالات متحده به یک سیستم دادگاه مستقل ؛اندازه و عمق بازارهای سرمایه ایالات متحده ؛توانایی سرمایه گذاری آزاد و انحلال دارایی ها در داخل و جهانی و انتقال درآمد در داخل و جهانی در صورت دلخواه. نقش برجسته دلار در اقتصاد جهانی نیز توسط این تعداد مشهود است. همانطور که امروز ایستاده است ، دلار نزدیک به 60 ٪ از کل ذخایر رسمی ارزی را تشکیل می دهد. در حالی که اقتصاد ایالات متحده حدود یک چهارم از کل فعالیت های اقتصادی جهانی را نشان می دهد ، تقریبا نیمی از وام های بانکی متقاطع و اوراق بهادار بین المللی بدهی به دلار می رسد ، تقریباً نیمی از کل تجارت بین المللی به دلار ، 40 ٪ از پرداخت های بین المللی و 85 ٪ صورتحساب می شوند. معاملات ارزی در برابر دلار اتفاق می افتد. همانطور که اشاره شد ، دلار نقش خود را به عنوان محصول استحکام اقتصاد ایالات متحده و بلوغ موسسات مالی و حقوقی خود بدست آورده است. با این حال ، ایالات متحده نباید وضعیت ارز ذخیره خود را به صورت اعطا کند. ایجاد سریع بازار رمزنگاری تقریباً 1. 75 تریلیون دلاری ؛فروش خارجی بیش از 1 تریلیون دلار اوراق قرضه در پاسخ به محرک عمل CARES در مارس 2020 ؛و پرواز مشاهده شده در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی به جای دلار آمریکا در آوریل 2020 هرکدام نشان می دهد که دلار آمریکا جذابیت های ماندگار ایالات متحده نامشخص است در حالی که سیالیت انتخاب حاکمیت ، نهادی و مصرف کننده کاملاً مشخص است. امروز ، کل سیستم اقتصادی ایالات متحده کالای عمومی بسیار مورد نیاز را در قالب یک زیرساخت مالی کارآمد و قابل اعتماد فراهم می کند که از یک اقتصاد جهانی عملکردی پشتیبانی می کند. حفظ ارزش و مرکزیت دلار در سیستم های مالی جهانی به رهبری ، انعطاف پذیری و نوآوری نیاز دارد.

ظهور دلار دیجیتال

دنیای مالی توسط حداقل هشت رویداد مادی که منجر به تولد و رشد ارز دیجیتال شده است ، تحت تأثیر قرار گرفت:

اول ، بحران مالی جهانی 2009 چشم انداز مالی و اعتماد مردم به سیستم بانکی و اقتدار متمرکز را تغییر داد.

دوم ، ظهور فناوری blockchain امکان دور شدن از سیستم بانکی را فراهم کرد و استقلال را از یک مقام متمرکز فراهم کرد.

سومین رویداد مادی منتهی به تولد اکوسیستم ارز دیجیتال ، ایجاد بیت کوین بود ، جایی که یک فرد یا گروهی با نام مستعار Satoshi Nakamoto در یک سندی با عنوان "بیت کوین: یک پول نقد الکترونیکی همتا به همتا ، چارچوبی را ارائه داد. سیستم."ساتوشی نوشت: "مشکل اصلی با ارزهای متعارف تمام اعتماد است که برای کار کردن آن لازم است. باید به بانک ها اعتماد کرد که ارز را از بین ببرند ، بلکه تاریخچه فیات پر از نقض آن اعتماد است. باید به بانکها اعتماد کنند که پول ما را نگه دارند و آن را به صورت الکترونیکی منتقل کنند ، اما آنها آن را در امواج حباب های اعتباری با کسری که به سختی در ذخیره سازی وجود دارد ، وام می دهند. "

چهارم ، در سال 2014 ، blockchain Ethereum راه اندازی شد ، که برای درک فرهنگی مفید است. حامیان اتریوم از توانایی بیت کوین در تحویل ارز کمیاب و غیرمتمرکز دیگر وابسته بودند که دیگر به یک دولت متمرکز وابسته نبودند. Ethereum استفاده از عدم تمرکز فراتر از پول را به اینترنت غیر متمرکز ارائه می دهد که معاملات قابل اعتماد و قابلیت های قرارداد هوشمند را ارائه می دهد که تجارت و مبادله را بدون واسطه های متمرکز امکان پذیر می کند. به گفته جوزف لوبین ، بنیانگذار اتریوم ، "این یک تغییر پارادایم است ... که ما را در جهت دیجیتالی شدن کل اقتصاد و دیجیتالی شدن در بالای یک بنیاد اعتماد جدید که توسط فناوری پروتکل غیرمتمرکز نشان داده می شود ، سوق می دهد."وی در ادامه اظهار داشت: "ما می توانیم اقتصاد جدیدی بسازیم که از اعتماد ذهنی به اعتماد عینی در دهه های آینده حرکت کند."

پنجم ، همه گیر Covid-19 تحول دیجیتال را بسیار تسریع کرد و به سمت اقتصاد بدون پول تغییر کرد.

ششم ، با محبوبیت رمزنگاری غیر متمرکز ، بانکهای مرکزی جهان نگران پیامدهای شرکت کنندگان و فناوری های جدید در حوزه سنتی خود بودند. برخی از ارزهای پیشنهادی مانند DIEM ، ارز پیشنهادی فیس بوک ، تهدیدی برای وظیفه اصلی بانکهای مرکزی ، که اطمینان از ثبات اقتصادی و مالی است ، ایجاد می کند. در پاسخ ، بانکهای مرکزی توسعه یافته تحقیقات خود را در مورد ارائه جایگزین دیجیتالی برای ارزهای رمزپایه خصوصی تشدید کردند. این جایگزین ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC است. CBDC پاسخ دولت به عدم تمرکز ، جنبش رمزنگاری آزادیخواهانه است.

هفتم، ظهور پلتفرم های فناوری دیجیتال رقابت ارزی را بازسازی کرد. هنگامی که در یک پلتفرم و با استفاده از توکن های دیجیتال (شکلی از ارز) ارزش را می توان به راحتی در سراسر شبکه منتقل کرد. علاوه بر این، قابلیت های شبکه ارزش اضافی فراتر از خود انتقال را فراهم می کند. یک پلت فرم ممکن است اطلاعات اعتباری را ارائه دهد که اعتبار یک طرف مقابل را تأیید می کند. یک پلتفرم جهانی با یک زیرساخت ارتباطی خوب می‌تواند به دسترسی به مجموعه‌ای از طرف‌های معامله که قبلاً غیرقابل دسترس بودند کمک کند. پلتفرمی که شامل قابلیت مبادله خارجی است می‌تواند به انجام چندین تبدیل ارز در پشت صحنه کمک کند تا معامله زنجیره تامین چند کشور را تسهیل کند. به گفته اسوار اس. پراساد، یکی از اعضای ارشد موسسه بروکینگز، «شرکتی مانند آمازون می‌تواند توکن‌های الکترونیکی را برای تجارت کالا در پلتفرم خود منتشر کند. حمایت از چنین شرکت بزرگی می تواند ثبات ارزش آن را تضمین کند و آن را به یک وسیله مبادله قابل دوام تبدیل کند و تقاضا برای پول بانک مرکزی برای معاملات تجاری را کاهش دهد. مالکیت داده ها، حریم خصوصی، شفافیت، امنیت و توانایی حفظ ارزش، همگی نمونه هایی از متغیرهای مهمی هستند که جذابیت یک پلت فرم و یک ارز را تشکیل می دهند. پیامدها این است که عملکردهای گسسته یک ارز به عنوان ذخیره ارزش، وسیله مبادله، و واحد حساب را می‌توان با سایر ویژگی‌ها و عملکردهای پلتفرم بسته‌بندی و بسته‌بندی کرد که به مؤسسات و مصرف‌کنندگان منویی را ارائه می‌دهد که بسته به هدف، به طور یکپارچه از آن به عقب و جلو حرکت کنند.."رقابت ارزی به طور موثر رقابت بین مجموعه های اطلاعاتی و خدمات شبکه ای خواهد بود."علاوه بر این، طبق BIS، «مرکزیت پرداخت‌ها و داده‌ها در پلتفرم‌های اجتماعی و تجاری ممکن است منجر به وارونگی سازمان صنعتی فعلی فعالیت‌های مالی شود... نقطه تماس مصرف‌کنندگان به جای بانک، نهادی است که مالک پلتفرم است. خدمات مالی تابع خدمات پرداخت خواهد بود.»امکان جداسازی و بسته‌بندی مجدد اجزای ارزش یک ارز و شناخت ارزش استراتژیک خدمات پرداخت، توضیح می‌دهد که چرا دولت‌ها به دنبال بازسازی ارزهای خود به عنوان پلتفرم‌های ارز دیجیتال هستند و به دنبال حفظ دسترسی به اطلاعات پرداخت‌های استراتژیک هستند.

هشتم ، شرکت های جهانی فناوری بزرگ ، ارزش سیستم عامل های خود را به دست آوردند و داده های کاربر شخصی را برای تحت فشار قرار دادند تا مرزهای سنتی را تحت فشار قرار دهند و در موارد ، به عرصه سیاسی می پردازند که تمایل آنها برای تجاوز به حوزه سنتی دولت ها را برجسته می کند. همچنین ، موفقیت شرکت خصوصی در ایجاد اکوسیستم های سیستم پرداخت ، بیشتر اهرم های قدرت دولت سنتی را خنثی می کند. دولت ها ، مایل به حفظ فناوری بزرگ از حوزه عمومی و بازپس گیری نظارت بر داده های ارزشمند ، اقدامات پاسخگویی مختلفی را انجام دادند. چین در حالی که محدودیت هایی را برای استفاده از ارزهای رمزنگاری می کند ، در راه اندازی یوان دیجیتال ("DCEP") به اولین و پرخاشگرانه پاسخ داد. علاوه بر این ، Alipay و WeChat سلطنت کردند و به داده ها و سیستم های خود دسترسی پیدا کردند و به سرعت جای خود را در زیرساخت های نظارت بر CCP پیدا کردند. در غرب ، تراز بین دولت ایالات متحده و Big Tech توسط شرکت در حال تحول و تمایز است. تنظیم کننده ها بارها و بارها در تلاش برای راه اندازی ارز جهانی دیجیتال به عنوان ایالات متحده و تحقیقات اتحادیه اروپا برای راه اندازی CBDC ، فیس بوک را خفه کرده اند. امروزه بیش از 80 ٪ از بانکهای مرکزی در تحقیق در مورد راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی شرکت می کنند و در مراحل مختلف تنظیم رمزنگاری هستند.

یک دلار دیجیتال کاملاً تعریف شده

در حالی که بخش عمده ای از معاملات امروز دیجیتالی است - بانک ها دلار را به صورت دیجیتال ذخیره و انتقال می دهند - یک دلار دیجیتالی واقعی یک مسئولیت فدرال رزرو است و یک تماس مستقیم در ترازنامه آن است. در حالی که برخی از CBDC را به عنوان شباهت هایی با دارایی های تحت حمایت رمزنگاری توصیف کرده اند ، جف کاکس ، نویسنده CNBC خاطرنشان می کند که چندین تمایز مهم وجود دارد: "به جای اینکه یک دارایی قابل معامله با قیمت های نوسان کننده و استفاده محدود باشد ، ارز دیجیتال بانک مرکزیبیشتر شبیه دلار است و پذیرش گسترده ای دارد. همچنین کاملاً تنظیم می شود و تحت یک مقام مرکزی قرار می گیرد. "این نقل قول حاکی از مهمترین تفاوت بین این دو است - استفاده از سیستم های متمرکز متمرکز در مقابل. این یکی دیگر از مؤلفه های اساسی CBDC ها و توسعه آنها را برجسته می کند ، که نقش بانک مرکزی در تعیین مقررات ، استانداردها و نظارت بر استفاده از ارز است. این مفهوم که به طور گسترده در اینجا بیان شده است ، به همین دلیل است که ما در مقالات گذشته در مورد رهبری مسابقه CBDC و اطمینان از نتایج اقتصادی ، اخلاقی و حریم خصوصی مطلوب در دنیای ارز دیجیتال نوظهور ، تأکید کرده ایم.

نقش و مزایای یک دلار دیجیتال

یک دلار دیجیتال ایالات متحده باید مشتاق باشد: (1) استانداردها و ارزش های آمریکایی را مجدداً تأیید کند، (2) کارایی تراکنش بیشتری را به جهان ارائه دهد، (3) اثربخشی سیاست را هدایت کند، (IV) مسئولیت پذیری را تضمین کند، (v) رشد اقتصادی را افزایش دهد و (vi) پیشنهاد دهد. بزرگترین ایمنی وجوهدر نهایت، باید نقاط قوت و مزایای موجود دلار آمریکا را که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، تکمیل کند - یعنی باید به اجرای نظم و استانداردهای خوب جهانی، تثبیت شوک‌های جهانی و دسترسی به بازارهای سرمایه بالغ و حفظ نقش تاریخی خود به عنوان یک ارز کمک کند. واحد اندازه گیری، وسیله مبادله و ذخیره ارزش.

راه اندازی CBDC ایالات متحده فرصتی برای تأیید مجدد استانداردها و ارزشهای آمریکا و متحدین آن است. در ساخت یک بستر ارز دیجیتال ، مفاهیمی مانند حفظ ثبات مالی ، حاکمیت قانون و حریم خصوصی ملاحظات سیاست هایی هستند که می توانند درجات مختلفی در بستر ارز دیجیتال و استفاده و نظارت از آن ایجاد شوند. در یک فضای در حال رشد از ارزهای رمزنگاری شده و stablecoins ، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی با کاهش ریسک دستکاری در بازار ، ریسک طرف مقابل ، کلاهبرداری و ارائه حمایت از مصرف کننده به دلار آمریکا ، ثبات را ارائه می دهد. وضوح در حاکمیت قانون و محیط نظارتی که همراه با یک CBDC ایالات متحده باشد ، آن را از تصمیمات کلاهبرداری ، پیوند و استبدادی در سایر نقاط جهان جدا می کند که ارزش را غیرقابل پیش بینی می کنند و از بین می برند. با توجه به حفظ حریم خصوصی ، دولت ها و شرکت های خصوصی شروع به ادغام داده های بزرگ ، blockchain ، پرداخت های دیجیتال و هوش مصنوعی برای تولید مقادیر قابل توجهی از اطلاعات معنی دار کرده اند. سیستم دیجیتالی مرکزی که در آینده اجرا شده است ، می تواند از برخی اطلاعات خصوصی ، برخی از اطلاعات مورد استفاده برای تولید سیاست های عمومی خوب و برخی از آنها برای نظارت استفاده شود. متعادل کردن شفافیت ذاتی در سیاست های مشتری خود (KYC) و ضد پولشویی (AML) ، که برای جلوگیری از رفتارهای جنایی ، با حق ذاتی آمریکا برای حفظ حریم خصوصی ، کار مهمی است. نوسازی رژیم نظارتی و حقوقی موجود آمریکا به عنوان بخشی از ایجاد دلار دیجیتال احتمالاً بهترین وسیله برای حفظ ارزش های وضع موجود است. امروزه ، گزینه های چندگانه ارز وجود دارد که احتمالاً می توانند به فراگیر دلار همراه با نسخه مدرن از استانداردها و ارزشهای غربی دست یابند. یورو آینده ای نامشخص دارد ، در حالی که یوان دیجیتال چین (DCEP) بخشی از سیستمی است که با مداخله استبدادی در حاکمیت قانون ، کنترل سرمایه و نظارت محدود شده است - این در تضاد مستقیم با نظم اقتصادی لیبرال است که تاکنون از آن برخوردار بوده است. واد

یک دلار دیجیتالی ممکن است توسط دولت ها ، موسسات تجاری و تجاری منتخب در بازار عمده فروشی یا مصرف کنندگان در بازار خرده فروشی استفاده شود تا با حذف اصطکاک در پرداخت ها ، و پاکسازی و تسویه حساب ، از جمله پرداخت های مرزی ، سریعتر ، سریعتر و راحت تر معامله کنند. مانند حوالهدر حالی که بیشتر کشورهای توسعه یافته در حال حاضر دارای زیرساخت های پرداخت عمده فروشی نسبتاً پیشرفته هستند ، استفاده از CBDC ها در بازار عمده فروشی می تواند ، پاکسازی بین بانکی ، نقل و انتقالات مرزی ، تسویه حساب بین المللی و معاملات بازار سرمایه را تسهیل کند. به گفته فوربس ، "بازار جهانی پرداخت های مرزی خرده فروشی به تنهایی 3. 5 تریلیون دلار در سال تخمین زده می شود و CBDC می تواند یک تغییر دهنده بازی واقعی برای نقدینگی و تسویه حساب باشد."در بازار خرده فروشی ، ارزهای محلی فیات اغلب باید به ارزهای گسترده تری مانند دلار ایالات متحده یا یورو مبادله شوند و پس از آن باید دوباره با هزینه قابل توجهی تبدیل شوند. مبادلات دیجیتالی متمرکز و مایع تر و حذف واسطه ها باید در کاهش هزینه های معاملات کمک کند. برای جمعیت عمومی با تلفن هوشمند ، CBDCS هر کسی را قادر می سازد دلار ایالات متحده را با هزینه معاملات پایین تر از هزینه های ارائه شده توسط راه حل های سنتی ارسال و دریافت کند. زمان معاملات سریعتر و حجم بالاتر هزینه های حاصل از گسترش پیشنهادات و واسطه گری اضافی (بیش از حد نقاط لمسی انتقال) را کاهش می دهد. هزینه های پایین تر ، بار مشارکت در بازار را کاهش می دهد و در شمول مالی ایجاد می کند و ثروت جمعیت داخلی و جهانی را برداشته است. این امر به ویژه هنگام در نظر گرفتن رشد و گنجاندن بین المللی بازارهای نوظهور در آفریقا ، که تا سال 2050 بیشتر از یک چهارم از جمعیت و مصرف کنندگان جهان برگزار می شود ، مهم است.

یک دلار دیجیتالی می تواند با دستیابی مستقیم به ذینفعان مورد نظر پرداخت کمک های دولت و تولید اطلاعاتی در مورد چگونگی جریان پول از طریق اقتصاد جهانی ، به اثربخشی سیاست کمک کند. CBDC می تواند با دستیابی به هر کسی که توانایی تلفن همراه ، از جمله جمعیت در حال حاضر بدون بانک جهان را داشته باشد ، به هدف قرار دادن متمرکز بیشتر از پرداخت های محرک و ورود بیشتر مالی کمک کند. به تازگی ، معاون رئیس جمهور کمالا هریس در مورد گزینه استفاده از بانکداری دیجیتال و وام های خرد برای رفع بحران مهاجرت ناشی از خشونت ، بیماری و اختلال در گواتمالا ، السالوادور و هندوراس بحث کرده است. جورج اینگرام ، همکار در موسسه بروکینگز ... و فرصت کمتری برای فساد وجود دارد ، "در اکثر کشورهای در حال توسعه که به مکانیسم های وام دهی سنتی دسترسی ندارند ، بسیار سریعتر ، شفاف و عادلانه است.. "علاوه بر این ، CBDC ها را می توان با قابلیت های هوشمند مانند الزامی که در مدت زمان ثابت برای حداکثر تأثیر هزینه می شود ، ساخته شود. هدف قرار دادن باریک و قابلیت های قرارداد هوشمند فقط دو نمونه از پتانسیل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است. یک دلار دیجیتال باید به دولت ها در نظارت بر هزینه ها ، ردیابی گردش ارز و استفاده از این داده های تولید شده برای کالیبراسیون سیاست های پولی بهتر ، بهبود تخصیص بودجه و بهبود مسئولیت پذیری هزینه - هر کجا که دلار آمریکا در گردش باشد ، کمک کند. تجزیه و تحلیل داده های بلند مدت بر روی دلار پتانسیل پیش بینی وقایع غیر عادی ، تطبیق با تغییر شرایط اقتصادی و بهبود ایده آل ثبات مالی را افزایش می دهد.

یک دلار دیجیتال ایالات متحده باید با اهداف ارتقاء اعتماد و اطمینان از پاسخگویی ساخته شود. در دنیای دیجیتال ، این به معنای ارائه شفافیت ، پاسخگویی و قابلیت حرکات بهتر عملیات است. یک ارز دیجیتالی ساخته شده بر روی یک سکوی قوی در یک کشور دموکراتیک باید به شهروندان خود این امکان را بدهد که به سؤالاتی از قبیل طرف مقابل قرارداد دولت پاسخ دهد؟دریافت کنندگان برنامه های کمک هدفمند خود مانند برنامه حفاظت از چک چه کسانی هستند؟دلار کمک های خارجی از کجا به پایان رسید؟ایالات متحده CBDC ، همراه با دسترسی به قراردادهای blockchain و هوشمند ، می تواند در تقویت اعتماد اجتماعی و مبارزه با فساد از طریق قرارداد شفاف تر و سیستم های کمک های خارجی کمک کند.

دلار دیجیتال می تواند رشد اقتصادی را تسهیل کند. این باید از جمله موارد دیگر ، باعث ایجاد رقابت در بازار آزاد و پذیرش مصرف کننده شود. یک دلار دیجیتالی باید رقابت را در بین ارائه دهندگان خدمات پرداخت ، موسسات مالی ، ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی و سایر موسسات انتخاب شده به منظور دستیابی به پذیرش گسترده تر ، فراهم آوردن ابزار کاربر بیشتر و ایجاد یک اکوسیستم مربوط به فناوری های کارآفرینی مرتبط (به عنوان مثال ، کیف پول دیجیتال) تشویق کند. در صورت انتخاب ، مصرف کنندگان با بیشترین سادگی ، مصلحت ، سودمندی و قابلیت اطمینان به سمت معامله می شوند. یک دلار دیجیتالی باید بتواند پرداخت های خرده فروشی را انجام دهد ، نقل و انتقالات فوری ، درخواست پرداخت و معامله همسالان را با هزینه های پایین تر فراهم کند. این باید یکپارچه با پول حساب بانکی تجاری و ذخایر بانک مرکزی قابل تعویض باشد و باید تبدیل آسان به سایر ارزهای منتخب و ارزهای رمزپایه منتخب را فراهم کند. معاملات باید به سرعت تسویه حساب کنند و لیبرال ترین استانداردهای حریم خصوصی را ارائه دهند. یک دلار دیجیتالی ، اگر در نقاط مختلف جهان پذیرفته شود ، می تواند دسترسی به تجارت و کار برای تجارت را گسترش دهد ، به عنوان مثال ، با آسانتر کردن کارفرمایان در یک کشور توسعه یافته ، استخدام و پرداخت کارمند در یک کشور در حال توسعه در ایالات متحده CBDCوادیک دلار دیجیتالی همچنین ریزگردها را برای افرادی که در کشورهای در حال توسعه به اعضای خانواده می پردازند ، تسهیل می کند و هزینه های فعلی انتقال پول برای آنها بسیار زیاد است. هرگونه سهم در یکپارچه بودن تجارت و از بین بردن ادراک شده از مرزهای جغرافیایی در گسترش مناطق تجاری اقتصادی ، که به طور کلی سودمند است ، خواهد بود.

دلار دیجیتال می تواند بیشترین ایمنی وجوه را به عنوان یک شکل دیجیتالی از ارز واقعی فدرال رزرو ، به مصرف کنندگان و موسسات ارائه دهد. در اظهارات اخیر ، لال برنارد ، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو ، خاطرنشان كرد كه یكی از ملاحظات اصلی سیاست كه منجر به صرفه جویی در فدرال فدرال برای تمرکز روی ارز دیجیتال بانک مرکزی می شود ، اطمینان از اینكه مصرف کنندگان دسترسی به یک فرم را حفظ می كنندپول بانک مرکزی ایمن. "[من] اشکال جدید ارز ممکن است توسعه یابد ، برخی از آنها با ارائه خدمات مفید مرتبط هستند. با این حال ، هیچ یک بانک مرکزی فدرال رزرو را به عنوان یک طرف مقابل مستقیم ارائه نمی دهد. علاوه بر این ، گردش یک دلار دیجیتال احتمالاً با امنیت بیشتر معاملات همراه خواهد بود و در معرض مجازات های بالاتر فدرال برای رفتار بد ، نسبت به سایر ارزهای در گردش است.

جاش لیپسکی، مدیر مرکز ژئواکونومیک شورای آتلانتیک خاطرنشان کرد: «ایالات متحده نمی تواند با قانع شدن به تسلط فعلی دلار در رقابت برای آینده پول پیروز شود. کشورهای دیگر در حال نوآوری در ایالات متحده هستند و با بخش خصوصی خود برای ارائه فناوری مالی متحول کننده زندگی به شهروندان شریک می شوند. توسعه یک دلار دیجیتال سیگنالی به جهان خواهد بود که پرتقاضاترین ارز همچنان پیچیده ترین ارز خواهد بود.

نتیجه

کنترل ارز مسلط برای اعمال نفوذ بسیار مهم است و نظارت ایالات متحده بر دلار آمریکا مزایای بسیاری را برای جهان فراهم کرده است. جهان در بحبوحه رقابت بین دولت ها (لیبرال، غیر لیبرال و اقتدارگرا) قرار دارد. فناوری بزرگ - اجتماعی، پرداخت و سایر پلتفرم‌ها؛و یک جنبش آزادی خواهانه پوپولیستی برای کنترل ارزش ها، آزادی ها و استانداردهای جهان. در حال حاضر، خطوطی که رقبا را از نظر حوزه‌های حاکمیت، حوزه‌های همکاری در مقابل رقابت، و ارتباط جغرافیایی از هم جدا می‌کند، مبهم است. به‌علاوه، حتی ترکیب بنیادی یک ارز به‌عنوان واحد اندازه‌گیری، وسیله مبادله، و ذخیره ارزش ممکن است از هم جدا شود و با دیگر ویژگی‌های پلتفرم، خدمات پرداخت یا داده بسته‌بندی شود. بر اساس BIS، «ارزهای جدید به‌عنوان پایه‌های اصلی پلت‌فرم‌های اجتماعی و اقتصادی بزرگ، از نظر سیستمی و مهم که از مرزهای ملی فراتر می‌روند، ظاهر می‌شوند و نحوه تعامل پرداخت‌ها و داده‌های کاربران را دوباره تعریف می‌کنند. ظهور این پول های جدید می تواند ماهیت رقابت ارزی، معماری سیستم پولی بین المللی و نقش پول عمومی صادر شده توسط دولت را تغییر دهد. به تعویق انداختن رهبری ارز به رژیم‌های اقتدارگرا و سیستم‌های ارزشی جایگزین در رقابت ارزهای دیجیتال ممکن است فرصت کافی برای تغییر درازمدت ترجیحات ارزی فراهم کند. با توجه به تغییر چشم‌انداز سیاسی، تکنولوژیکی و رقابتی و بسیاری از مزایای جهانی ارائه شده توسط یک دلار و بالقوه ارائه شده توسط دلار دیجیتال ایالات متحده، توسعه دلار دیجیتال با در نظر گرفتن منافع غربی، قابلیت‌های معاصر، و جذابیت جهانی باید مورد توجه ایالات متحده باشد. اولویت. مزایای دلار برای سیستم مالی جهانی ارزش حفظ شدن دارد.

اظهارات و نظرات بیان شده در این تفسیر صرفاً مربوط به نویسندگان است و به معنای تأیید دانشگاه هاروارد، دانشکده هاروارد کندی یا مرکز علوم و امور بین‌الملل بلفر نیست.

مایکل B. گرینوالد مدیر مشاوران Tiedemann و مدیر آموزش دارایی دیجیتال برای مشاوران Tiedemann است. او همکار در مرکز علوم و امور بین الملل مدرسه بلفر مدرسه هاروارد کندی و همکار ارشد مرکز ژئوکنومیک شورای آتلانتیک است. از سال 2015-2017 ، گرینوالد به عنوان اولین پیوست خزانه داری ایالات متحده به قطر و کویت خدمت کرد.

مایکل A. مارگولیس عضو مدیریت مدیریت صندوق های دریایی ، LLC و نهادهای وابسته است. وی عضو هیئت مدیره شورای آتلانتیک است که در آنجا به عنوان رئیس کارگروه آینده پول در مرکز ژئوکنومیک شورای اقیانوس اطلس است. عضو هیئت مدیره سازمان ارشد مدیران (مدیرعامل) ؛و عضو باشگاه اقتصادی نیویورک.

این مقاله توسط مشاوران تحقیقاتی لوگان وبر و مایکل پور پشتیبانی می شود. وبر فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه A& M تگزاس است که در امور بین الملل تحصیل می کند. فقیر یک دانشجوی فارغ التحصیل در دانشکده سیاست و استراتژی جهانی UC سن دیگو است.




:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: