مفاهیم کلیدی: اتریوم در آمازون مدیریت blockchain
نوشته شده توسط : Mihayloo

این راهنما فرض می کند که شما با مفاهیمی که برای اتریوم ضروری هستند آشنا هستید. این مفاهیم شامل گره ها ، dapps ، معاملات ، گاز ، اتر و سایر موارد است. قبل از استقرار یک گره با استفاده از Ethereum در blockchain مدیریت شده و توسعه DAPP ها ، توصیه می کنیم مستندات توسعه اتریوم را مرور کنید و تسلط بر اتریوم داشته باشید.

شما می توانید از یک گره اتریوم برای توسعه و استفاده از برنامه های غیر متمرکز (DAPP) که با یک blockchain اتریوم تعامل دارند استفاده کنید."باطن" DAPP یک قرارداد هوشمند است که به روشی غیر متمرکز در تمام گره هایی که به یک شبکه اتریوم پیوسته اند ، اجرا می شود. هرکسی که به شبکه پیوسته است می تواند یک قرارداد هوشمند را ایجاد و مستقر کند که عملکردی را اضافه می کند.

"جلوی" DAPP می تواند از عملیات API Ethereum و کتابخانه ها ، به ویژه API JSON-RPC یا API اجماع ، برای تعامل با شبکه Ethereum استفاده کند. شما می توانید از این API ها برای برقراری ارتباط با گره اتریوم در blockchain مدیریت شده آمازون استفاده کنید. این API ها به DAPP اجازه می دهند داده ها را بخواند و معاملات بنویسد. می توانید از API JSON-RPC برای پرس و جو از داده های قرارداد هوشمند استفاده کرده و معاملات را به یک گره اتریوم در blockchain مدیریت شده ارسال کنید. می توانید از API اجماع برای پرس و جو از زنجیره چراغ و پیکربندی آن استفاده کنید. همچنین می توانید از API اجماع استفاده کنید تا سلامت گره ها را در Testnets Goerli و Ropsten و Mainnet بدست آورید.

با استفاده از API های Ethereum در blockchain مدیریت شده ، DAPP "Frontend" شما می تواند از اتصال HTTP یا WebSocket (فقط API JSON-RPC) برای برقراری تماس API استفاده کند. فقط کاربران در حساب AWS که صاحب گره هستند می توانند تماس های API را برقرار کنند. تماس با HTTP و اتصالات WebSocket با استفاده از فرآیند امضای Signature نسخه 4 تأیید می شوند.

blockchain با مدیریت آمازون به شما کمک می کند تا گره های اتریوم را تهیه کنید. شما مسئول ایجاد ، حفظ و استفاده از حساب های اتریوم خود هستید. شما همچنین مسئول محتویات حساب های اتریوم خود هستید. این شامل قراردادهای اتر (ETH) و هوشمند نیست ، اما محدود به آن نیست. AWS مسئول هیچ یک از قراردادهای هوشمند شما آزمایش شده ، تدوین شده ، مستقر یا با استفاده از گره های اتریوم در blockchain مدیریت شده آمازون است.

ملاحظات و محدودیت های اتریوم در آمازون مدیریت blockchain

هنگامی که از Ethereum در آمازون استفاده می کنید blockchain برای میزبانی یک گره در شبکه اتریوم ، موارد زیر را در نظر بگیرید.

شبکه های پشتیبانی شده

Ethereum دارای یک Mainnet عمومی و چندین آزمایش عمومی است که برای توسعه ، آزمایش و اثبات مفهوم استفاده می شود. blockchain مدیریت شده از شبکه های عمومی زیر پشتیبانی می کند. شبکه های خصوصی پشتیبانی نمی شوند.

Mainnet-این شبکه اثبات سهام اصلی Blockchain تولید اتریوم عمومی است. معاملات در Mainnet دارای ارزش واقعی است (یعنی آنها هزینه های واقعی را متحمل می شوند) و در دفترچه توزیع شده اتفاق می افتد. این شبکه از JSON-RPC و API های اجماع پشتیبانی می کند.

Görli (Goerli)-این یک شبکه اثبات مشتری متقابل عمومی است. اتر در این شبکه هیچ ارزش پولی واقعی ندارد. این تست توصیه شده برای استفاده است. این شبکه از JSON-RPC و API های اجماع پشتیبانی می کند.

ROPSTEN-این یک آزمایش عمومی اثبات شده از سهام است. اتر در این شبکه هیچ ارزش پولی واقعی ندارد. این شبکه از JSON-RPC و API های اجماع پشتیبانی می کند.

RINKEBY-این یک تست اثبات عمومی برای مشتریان Go Ethereum (GETH) است. اتر در این شبکه هیچ ارزش پولی واقعی ندارد.

استیک پشتیبانی نمی شود

گره های Ethereum که با استفاده از blockchain مدیریت شده ایجاد می شوند ، پشتیبانی نمی کنند.

نقاط پایانی مختلف برای WebSockets و HTTP

Ethereum در blockchain مدیریت شده از API Ethereum از HTTP و WebSocket (فقط JSON-RPC API) پشتیبانی می کند. هر گره اتریوم در blockchain مدیریت شده میزبان نقاط پایانی مختلف برای اتصالات HTTP و WebSocket است.

درخواست های دسته ای JSON-RPC پشتیبانی نمی شود

گره های اتریوم که با استفاده از blockchain مدیریت شده ایجاد می شوند ، از درخواست های دسته ای JSON-RPC پشتیبانی نمی کنند.

سهمیه بار برای تماس های API

تماس های WebSocket دارای سهمیه بار 512 کیلوبایت است. برخی از تماس ها ممکن است از این سهمیه فراتر رفته و باعث خطای "پاسخ پیام خیلی بزرگ" شود. به همین دلیل ، به جای اتصالات WebSocket از HTTP برای این درخواست ها استفاده کنید. درخواست های HTTP دارای سهمیه بار بار 6 مگابایتی است. پاسخ هایی که از HTTP فراتر می روند نیز منجر به خطای "پاسخ پیام بسیار بزرگ" می شوند.

امضای نسخه 4 امضای تماس های API

API Ethereum با یک گره Ethereum در آمازون مدیریت شده با استفاده از فرآیند امضای Signature نسخه 4 (SIGV4) می تواند تأیید شود. این بدان معنی است که فقط اصولگرایان مجاز IAM در حساب AWS که گره را ایجاد کرده است می توانند با استفاده از API های اتریوم با آن ارتباط برقرار کنند. اعتبارنامه AWS (شناسه کلید دسترسی و کلید دسترسی مخفی) باید با تماس ارائه شود. خط مشی های IAM در مورد تماس های API Ethereum اعمال نمی شود و نمی توان از آنها برای اجازه دسترسی یا انکار دسترسی API Ethereum به یک گره استفاده کرد. سیاستهای مجوز IAM فقط در مورد عملیات API مدیریت شده توسط آمازون مانند ایجاد گره ، حذف و مدیریت اعمال می شود.

هرگز اعتبار مشتری را در برنامه های کاربر کاربر قرار ندهید. برای افشای یک گره اتریوم در blockchain مدیریت شده به کاربران ناشناس که از دامنه های وب قابل اعتماد بازدید می کنند ، می توانید یک نقطه پایانی جداگانه را در دروازه API آمازون تنظیم کنید که توسط یک عملکرد لامبدا پشتیبانی می شود که درخواست های خود را به گره شما که از اعتبار IAM مناسب استفاده می کند ، ارسال می کند.

پشتیبانی از دسترسی مبتنی بر توکن

ویژگی دسترسی مبتنی بر توکن در نسخه پیش نمایش برای اتریوم در blockchain مدیریت شده آمازون است و در معرض تغییر است. توصیه می کنیم فقط با سناریوهای تست از این ویژگی استفاده کنید و نه در محیط های تولید.

همچنین می توانید از نشانه های Accessor برای برقراری تماس های API Ethereum به یک گره Ethereum به عنوان یک جایگزین مناسب برای امضای امضای نسخه 4 (SIGV4) استفاده کنید. شما باید از یکی از نشانه های دسترسی که به عنوان یک پارامتر پرس و جو با تماس ایجاد می کنید ، یک billing_token را تهیه کنید.

اگر امنیت و حسابرسی را بیش از راحتی در اولویت قرار می دهید ، به جای آن از فرآیند امضای SIGV4 استفاده کنید.

با استفاده از امضای نسخه 4 (SIGV4) و دسترسی مبتنی بر توکن می توانید به API های Ethereum دسترسی پیدا کنید. با این حال ، اگر تصمیم دارید از هر دو پروتکل استفاده کنید ، هرگونه مزایای امنیتی که با استفاده از SIGV4 ارائه می شود ، نفی می شوند.

سیاست های IAM در مورد تماس های API Ethereum اعمال نمی شود. سیاستهای مجوز IAM فقط در مورد عملیات API مدیریت شده توسط آمازون مانند ایجاد ، حذف و مدیریت نشانه های Accessor اعمال می شود.

هرگز نشانه های دسترسی در برنامه های کاربر را جاسازی نکنید.

فقط معاملات خام پشتیبانی می شود

blockchain مدیریت شده فقط از استفاده از روش ETH_SENDRAWTRANSACTION پشتیبانی می کند تا معاملات را که به روزرسانی حالت blockchain Ethereum را به روز می کند ، ارسال کند. قبل از ارسال معاملات ، شما باید معاملات را با استفاده از کلیدهای خصوصی Ethereum در خارج از blockchain مدیریت شده ایجاد و امضا کنید. به عبارت دیگر ، شما نمی توانید از blockchain مدیریت شده به عنوان کیف پول اتریوم استفاده کنید. شما باید معاملات Ethereum و کلیدهای خصوصی را در خارج انجام و ذخیره کنید.

حد گره در هر حساب

blockchain مدیریت شده حداکثر 50 گره اتریوم را برای هر حساب پشتیبانی می کند.




:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: