چگونه می توان یک حساب سود و زیان را کار کرد
نوشته شده توسط : Mihayloo

Nick Green

حساب سود و زیان شما (همچنین به عنوان صورت درآمد نیز شناخته می شود) یکی از سه سند کلیدی است که سلامت مالی شرکت شما را به شما نشان می دهد. این یک تصویر واضح از درآمد و هزینه خود را در طی یک دوره مشخص به شما می دهد ، و مناطقی را که در آن تعالی یا تلاش می کنید برجسته می کند. و اگر در حال تجزیه و تحلیل سلامت طولانی مدت شرکت خود هستید ، می تواند ابزاری مهم باشد که به شما در شناسایی روندها کمک می کند-برای بهتر یا بدتر.

صورت حساب سود و ضرر / درآمد چیست؟

یک حساب سود و زیان (P& L) می تواند توسط بسیاری از نام ها (از جمله صورت سود و ضرر ، صورت درآمد و بیانیه هزینه) ارجاع شود. در اصل ، این یک صورت مالی است که درآمدها ، هزینه ها و هزینه های متحمل شده در یک دوره خاص را تشریح می کند. تولید یک حساب P& L به صورت سه ماهه و دوباره در پایان سال مالی بسیار رایج است. همراه با ترازنامه و بیانیه جریان نقدی ، P& L قدرت عملکرد مالی یک شرکت را نشان می دهد.

حساب سود و زیان چگونه کار می کند؟

برای تولید حساب سود و زیان خود ، باید تعدادی دسته از دسته ها را در محاسبات خود قرار دهید. این شامل:

  • درآمد (درآمد حاصل از فروش محصولات یا خدمات شما)
  • هزینه کالاها/خدمات فروخته شده
  • فروش ، عمومی و اداری (همچنین به عنوان SG& A) هزینه ها نیز گفته می شود ، که می تواند همه چیز را از هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی گرفته تا هزینه های اجاره و سفر پوشش دهد
  • هزینه های بهره
  • مالیات
  • درآمد خالص

برای فهمیدن اینکه آیا شما سود یا ضرر کرده اید ، باید ارزش تمام بدهی های خود را از تمام پولی که در مدت زمان تعیین شده به شما پرداخت شده است ، کم کنید. اگر این تعداد مثبت باشد ، سود کسب کرده اید. اگر منفی باشد ، تجارت شما ضرر کرده است. و البته هرچه تفاوت بین این دو رقم بیشتر باشد ، سود شما بهتر می شود یا ضررهای شما بدتر می شود.

نمونه سود و ضرر مثال

در اینجا یک مثال سه ماهه P& L وجود دارد تا ایده ای از نحوه عملکرد آن به شما ارائه دهد. همه ارقام در هزاران GBP ذکر شده است. ما هزینه ها را در یک ردیف تلفیق کرده ایم تا هضم آن آسان تر شود ، اما این معمولاً به دسته بندی هزینه هایی مانند بیمه ، اجاره ، تبلیغات ، حقوق و غیره تقسیم می شود.

ژانویه

فوریه

مارس

ماه آوریل

کل درآمد خالص

هزینه کالاهای فروخته شده

سود ناخالص

درآمد قبل از بهره و مالیات

درآمد قبل از مالیات

چرا حساب سود و زیان مهم است؟

حساب P& L شما به شما نشان می دهد که آیا شرکت شما سود کسب کرده است (به این معنی که درآمد بیشتری نسبت به مبلغ هزینه های خود ایجاد کرده اید) یا ضرر (هزینه های شما بیشتر از درآمد شما بوده است) در طی دوره مورد نظر. اما چندین روش برای استفاده از آن برای تجزیه و تحلیل سلامت مالی عملیات شما وجود دارد. تو می توانی:

  • مناطقی را که سود شما را تقویت می کنند شناسایی کنید و برای اطمینان از ادامه این کار در دراز مدت اقدام کنید
  • علت ضرر را تجزیه و تحلیل کنید و بر این اساس هزینه های اصلاح را انجام دهید (از طریق اقداماتی مانند پیدا کردن یک تأمین کننده ارزان تر)
  • عملکرد خود را در سال به سال تجزیه و تحلیل کنید و روندهای کلیدی (مثبت و منفی) را در عملکرد شرکت خود شناسایی کنید
  • حاشیه های مهم ، از جمله حاشیه سود ناخالص و خالص ، حاشیه عملیاتی و EBITDA (درآمد قبل از بهره ، مالیات ، استهلاک و استهلاک) را انجام دهید و برای بهبود آنها (یا برای تقویت بازده یا جلوگیری از مشکلات مالی آینده) اقدام کنید.
  • نرخ بازده ، از جمله بازده سهام (که به ترازنامه نیز برای آن نیاز دارید) محاسبه کنید و دارایی ها را برگردانید

حساب سود و زیان با ترازنامه چگونه است؟

یک حساب P& L به شما نشان می دهد که آیا تجارت شما به طور کلی سودآور است و راهی مناسب برای قضاوت در مورد عملکرد مالی آن در یک دوره مشخص است. خواه بخواهید سود را افزایش دهید یا ضرر را کاهش دهید ، یا هر دو را کاهش دهید ، می توانید به راحتی نحوه ایجاد این تغییرات را بر اساس اطلاعات در یک حساب P& L مشاهده کنید.

ترازنامه به شما نشان می دهد که آیا دارایی شما از بدهی های شما بیشتر است یا خیر. به جای اینکه به تقاضای مشتری نگاه کنید ، به شما نشان می دهد که یک شرکت از منابع لازم برای تحویل چقدر مؤثر است. با افزودن تمام بدهی های آن (پول وام گرفته شده) و سهامداران سهام (پول حاصل از سرمایه گذاری) ، می توانید ارزش دارایی های یک شرکت را بررسی کنید.

اگر ترازنامه متعادل نباشد - یا ارزش دارایی ها از بدهی هایی که باید پرداخت شود پایین تر است - در صورت عدم انجام کاری ، شرکت شما می تواند به سرعت در ورشکستگی قرار گیرد.

راه دیگر برای دیدن آن این است که بگوییم حساب P& L شما سلامت تجارت شما را در طی یک دوره زمانی دنبال می کند ، در حالی که ترازنامه شما عکس فوری از یک نکته خاص در زمان است. بنابراین این دو سند با هم مفید هستند ، اما قابل تعویض نیستند.

آیا باید از یک حسابدار برای تهیه حساب سود و زیان خود استفاده کنم؟

شما می توانید به تنهایی یک حساب سود و زیان تولید کنید ، اما اگر یک حسابدار آموزش دیده نباشید ، این یک روند نسبتاً پیچیده است. برای انجام این کار ، شما باید در طول سال حساب های خود را با دقت نگه داشته باشید ، وگرنه ممکن است اطلاعات مورد نیاز شما درج شود ، ممکن است فوراً آشکار نباشد.

ثبت نام خدمات یک حسابدار به شما امکان می دهد در حالی که آنها شماره ها را از طرف شما جمع می کنند ، روی کار خود تمرکز کنید. همچنین اطمینان حاصل می کند که شما چیزی را تولید می کنید که شامل تمام اطلاعات مورد نیاز شما کاملاً مطابق با HMRC و الزامات سهامدار است.

آیا همه مشاغل کوچک باید بیانیه های P& L را با HMRC ثبت کنند؟

کلیه شرکت های محدود باید به عنوان بخشی از گزارش پایان سال مالی ، حساب های قانونی خود را به HMRC (که شامل ترازنامه ، حساب سود و ضرر و گزارش مدیر است) ارائه دهند. این فرایند تضمین می کند که شما مبلغ مناسب مالیات را پرداخت می کنید و سهامداران و سرمایه گذاران بالقوه می توانند از سلامت مالی شرکت شما تصویر روشنی دریافت کنند.

اگر شرکت شما "کوچک" محسوب می شود (گردش مالی 10. 2 میلیون پوند یا کمتر ، 5. 1 میلیون پوند یا کمتر در ترازنامه خود یا کمتر از 50 کارمند دارد) ، لازم نیست حساب P& L خود را به خانه شرکت ها ارسال کنید. یک مرکز خرد (گردش مالی 632،000 پوند یا کمتر ، دارای 316،000 پوند یا کمتر در ترازنامه خود یا کمتر از 10 کارمند) نیز لازم نیست یک حساب P& L مفصل ارسال کند. فقط نیاز به پاسخگویی حداقل الزامات قانونی برای گزارش های پایان سال دارد.




:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: