مدیریت کارگزاران خدمات
نوشته شده توسط : Mihayloo

این صفحه فرض می کند که شما از CF CLI V6. 16 یا بعد از آن استفاده می کنید.

برای اجرای بسیاری از دستورات زیر ، شما باید با Cloud Foundry به عنوان کاربر سرپرست یا به عنوان یک توسعه دهنده فضا تأیید شوید.

شروع سریع

با توجه به یک کارگزار خدماتی که API کارگزار سرویس را پیاده سازی کرده است ، دو مرحله لازم است تا خدمات خود را در دسترس کاربران نهایی در کلیه ارگان ها یا تعداد محدودی از ارگان ها از طریق برنامه خدمات در دسترس قرار دهد.

یک کارگزار ثبت نام کنید

ثبت کارگزار باعث می شود کنترلر Cloud Controler را از کارگزار خود واکشی و اعتبار دهد و کاتالوگ را در پایگاه داده Cloud Controller ذخیره کند. نام کاربری و رمزعبور اصلی AUTH که هنگام افزودن یک کارگزار ارائه می شود ، در پایگاه داده Cloud Controller رمزگذاری می شوند و توسط Cloud Controller برای تأیید اعتبار با کارگزار هنگام برقراری تمام تماس های API استفاده می شود. کارگزار خدمات شما باید نام کاربری و رمز عبور ارسال شده در هر درخواست را تأیید کند. در غیر این صورت ، هر کسی می تواند کارگزار شما را برای حذف نمونه های خدمات مجذوب کند. هنگامی که کارگزار با URL با طرح HTTPS ثبت شده است ، Cloud Controller تمام تماس های کارگزار را از طریق HTTPS انجام می دهد.

از نظر CF-RELEASE 229 ، CC API 2. 47. 0 ، Cloud Foundry از دو نوع کارگزاران پشتیبانی می کند: کارگزاران استاندارد و کارگزاران فضایی. لیستی از اختلافات آنها به شرح زیر است:

کارگزاران استاندارد

  • برنامه های خدمات را به ارگان های خاص یا کلیه ارگان ها در استقرار منتشر کنید. همچنین می تواند برنامه ها را در دسترس یا خصوصی نگه دارد.
  • ایجاد شده توسط Admins ، با فرمان CF ایجاد-کارگزار
  • توسط Admins اداره می شود
  • برنامه های خدمات خصوصی ایجاد می شوند. قبل از اینکه هرکسی بتواند از آنها استفاده کند ، یک مدیر باید صریحاً آنها را در یک ارگ یا در همه ارگان ها در دسترس قرار دهد.

کارگزاران دارای فضایی

  • برنامه های خدمات را فقط برای کاربران در فضایی که ایجاد شده اند منتشر کنید. برنامه ها در خارج از این فضا در دسترس نیست.
  • ایجاد شده توسط توسعه دهندگان فضا با استفاده از Command CF Create-Service-Broker با پرچم-فضایی

برنامه ریزی های عمومی

بعد از اینکه یک مدیر یک برنامه خدمات جدید از یک کارگزار استاندارد ایجاد کرد ، هیچ کس نمی تواند از آن استفاده کند تا زمانی که سرپرست صریحاً آن را در یک ارگ خاص یا کلیه ارگان های موجود در استقرار در دسترس کاربران قرار دهد.

موضوع کنترل دسترسی را برای نحوه تهیه برنامه های استاندارد کارگزار استاندارد در دسترس کاربران مشاهده کنید.

چندین کارگزار ، خدمات ، برنامه ها

بسیاری از کارگزاران خدمات ممکن است به نمونه ای از Cloud Foundry اضافه شوند که هر کدام خدمات و برنامه های بسیاری را ارائه می دهند. محدودیت های زیر را باید در نظر داشته باشید:

  • داشتن چندین کارگزار با همین نام امکان پذیر نیست
  • قبل از Cloud Foundry API (CAPI) نسخه 1. 71، شناسه سرویس و شناسه طرح هر سرویس تبلیغ شده توسط کارگزار باید در سراسر Cloud Foundry منحصر به فرد باشد.
  • با نسخه CAPI نسخه 1. 71 یا جدیدتر، شناسه خدمات و شناسه‌های طرح هر سرویسی که توسط کارگزار تبلیغ می‌شود، باید فقط در داخل کارگزار منحصربه‌فرد باشد و می‌تواند با شناسه‌های تعریف‌شده در کارگزاران دیگر همپوشانی داشته باشد.
  • GUID برای شناسه سرویس و شناسه طرح هر سرویس توصیه می شود.

توجه: اگر استقرار شما از CAPI نسخه 1. 71 یا جدیدتر استفاده می کند، می توانید چندین کارگزار با همان URL اضافه کنید. در این صورت کارگزاران باید نام های مختلفی داشته باشند. CAPI نسخه 1. 70 و نسخه های قبلی از این ویژگی پشتیبانی نمی کند.

برای پیغام‌های خطا و کارهایی که هنگام مشاهده آنها باید انجام دهید، خطاهای احتمالی را در زیر ببینید.

فهرست کارگزاران خدمات

یک کارگزار را به روز کنید

به روز رسانی یک کارگزار نحوه وارد کردن تغییراتی است که نویسنده کارگزار در Cloud Foundry ایجاد کرده است. مشابه با افزودن کارگزار، به‌روزرسانی باعث می‌شود که Cloud Controller کاتالوگ را از یک کارگزار دریافت کند، آن را تأیید کند و پایگاه داده Cloud Controller را با هر تغییری که در کاتالوگ یافت می‌شود، به‌روزرسانی کند.

به‌روزرسانی همچنین وسیله‌ای برای تغییر اعتبارنامه‌های اصلی تأیید اعتبار کنترل‌کننده ابری برای احراز هویت با یک کارگزار و همچنین URL پایه نقاط پایانی API کارگزار ارائه می‌کند.

تغییر نام یک کارگزار

یک کارگزار سرویس را می توان با دستور rename-service-broker تغییر نام داد. این نام فقط توسط اپراتور Cloud Foundry برای شناسایی کارگزاران استفاده می شود و هیچ ارتباطی با پیکربندی خود کارگزار ندارد.

یک کارگزار را حذف کنید

حذف یک کارگزار خدمات، همه خدمات و طرح‌های موجود در کاتالوگ کارگزار را از Cloud Foundry Marketplace حذف می‌کند.

توجه: در صورت وجود نمونه خدمات برای هر طرح خدماتی در کاتالوگ، تلاش برای حذف کارگزار خدمات با شکست مواجه خواهد شد. هنگام برنامه ریزی برای بستن یا حذف یک کارگزار، ابتدا مطمئن شوید که تمام نمونه های خدمات را حذف کرده اید. در صورت عدم انجام این کار، نمونه های سرویس در پایگاه داده Cloud Foundry یتیم می شوند. اگر یک کارگزار سرویس بدون حذف اولین نمونه های سرویس بسته شده باشد، می توانید نمونه ها را با CLI حذف کنید. به پاکسازی یک سرویس مراجعه کنید.

پاکسازی یک سرویس

اگر یک کارگزار خدمات بسته یا حذف شده باشد بدون اینکه ابتدا نمونه‌های سرویس از Cloud Foundry حذف شود، نمی‌توانید کارگزار خدمات یا خدمات و برنامه‌های آن را از Marketplace حذف کنید. در محیط های توسعه، نویسندگان کارگزار اغلب استقرار کارگزار خود را از بین می برند و به راهی برای پاکسازی پایگاه داده Cloud Controller نیاز دارند.

دستور زیر یک سرویس ارائه دهنده خدمات ، تمام برنامه های خود ، و همچنین تمام نمونه های خدمات مرتبط و اتصال از پایگاه داده Cloud Controller را حذف می کند ، بدون اینکه هیچ گونه تماس API به یک کارگزار سرویس برقرار کند. پس از پاکسازی همه خدمات برای یک کارگزار ، کارگزار می تواند به طور عادی حذف شود.

یک نمونه خدمات را پاک کنید

دستور زیر یک نمونه خدمات واحد ، اتصال خدمات آن و کلیدهای سرویس آن را از پایگاه داده Cloud Controller حذف می کند ، بدون آنکه هیچ گونه تماس API به یک کارگزار سرویس برقرار کند. این می تواند در مواردی که یک کارگزار سرویس مطابق با کارگزار سرویس API نیست و 200 یا 410 را به درخواست های حذف نمونه خدمات بازگرداند ، مفید باشد.

خدمات پاکسازی نیاز به CF-RELEASE V218 و CF CLI 6. 14. 0 دارد.

توجه: هنگامی که چندین کارگزار دو یا چند نمونه خدمات را با همین نام ارائه می دهند ، باید کارگزار را با استفاده از پرچم کارگزا ر-B در دستور CF Purge-Service-Instance مشخص کنید.

رفتارهای اعتبار سنجی کاتالوگ

هنگامی که Cloud Foundry یک کاتالوگ را از یک کارگزار دریافت می کند ، شناسه کارگزار را برای خدمات و برنامه ها با مقادیر منحصر به فرد برای خدمات و برنامه های موجود در پایگاه داده Cloud Controller مقایسه می کند.

رویدادعمل
کاتالوگ نمی تواند بارگذاری یا اعتبارسنجی کند. Cloud Foundry خطای معنی داری را بازگرداند که به کارگزار نمی رسید یا کاتالوگ معتبر نبود.
یک سرویس یا برنامه در کاتالوگ کارگزار دارای شناسه ای است که در بین مقادیر منحصر به فرد در پایگاه داده بازار وجود ندارد. یک رکورد جدید باید به پایگاه داده Marketplace اضافه شود.
یک سرویس یا برنامه در پایگاه داده Marketplace با یک منحصر به فرد_ید که با شناسه کاتالوگ کارگزار مطابقت دارد ، یافت می شود. بازار باید سوابق را به روز کند تا با کاتالوگ کارگزار مطابقت داشته باشد.
این پایگاه داده دارای برنامه هایی است که در کاتالوگ کارگزار یافت نمی شود و هیچ نمونه خدمات مرتبط با آن وجود ندارد. بازار باید این برنامه ها را از پایگاه داده حذف کند ، و سپس خدماتی را که برنامه های مرتبط با پایگاه داده ندارند ، حذف کنند.
این پایگاه داده دارای برنامه هایی است که در کاتالوگ کارگزار یافت نمی شود ، اما نمونه های ارائه شده ای نیز وجود دارد. بازار باید این طرح را غیرفعال کند و دیگر اجازه تهیه آن را نمی دهد.

خطاهای احتمالی

اگر اعتبارنامه اصلی AUTH نادرست ارائه شود:

اگر خطاهای زیر را دریافت کردید ، سیاهههای مربوط به کارگزار خود را بررسی کنید. ممکن است خطای داخلی داشته باشید.

اگر کاتالوگ خدمات و برنامه های کارگزار شما اعتبار سنجی حضور ، منحصر به فرد بودن و نوع را نقض می کند ، خطاهای معنی داری دریافت خواهید کرد.




:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: