استراتژی شاخص سهمی SAR و عالی: نحوه استفاده
نوشته شده توسط : Mihayloo

Indicator Strategy Parabolic SAR & Awesome: How to Use

امروز، ما در مورد استراتژی معاملاتی به نام Parabolic SAR & Awesome صحبت خواهیم کرد. در بازارهای مالی از جمله فارکس گسترده نیست. با این وجود، بسیار ساده است و نیازی به دانش خاصی از معامله گر ندارد.

شرح استراتژی

Parabolic SAR & Awesome از چندین اندیکاتور با پیشینه های ریاضی مختلف استفاده می کند که به معامله گر کمک می کند تا تکانه جاری را از چند نقطه نظر تجزیه و تحلیل کند. در همین حال، این استراتژی در تایم فریم M30 بهترین عملکرد را دارد.

Parabolic SAR & Awesome در ابتدا برای دو جفت ارز همبسته - EUR/USD و USD/CHF طراحی شد. در لحظه ای که استراتژی معاملاتی ظاهر شد، این دو جفت از نظر فنی به دلیل حجم معاملات زیاد، نوسانات متوسط و بدون نوسانات شدید یا معکوس، صحیح ترین جفت ها بودند.

شاخص های استراتژی

این استراتژی از شاخص های زیر استفاده می کند:

    (0. 01، 0. 1)؛5: .

سهموی SAR

اولین اندیکاتور Parabolic SAR است. جهت حرکت را نشان می دهد.

اصل کار آن بسیار ساده است: اگر نقاط اندیکاتور زیر قیمت فعلی باشد، روند بازار صعودی است. به نظر می رسد که اندیکاتور قیمت را به سمت بالا فشار می دهد. اگر نقاط اندیکاتور بالاتر از نمودار قیمت باشد، بازار در حال نزول است. به نظر می رسد اندیکاتور نمودار را به سمت پایین هل می دهد.

اصل محاسبه به شرح زیر است: سهمی SAR قیمت های افتتاح و بسته شدن یک دوره معین را مقایسه می کند و محتمل ترین جهت قیمت را مشخص می کند. همچنین مکان های برگشت را نشان می دهد: نشانگر به بالا یا پایین شمعدان ها می جهد.

در این استراتژی معاملاتی، برای ارزیابی روند فعلی به Parabolic SAR نیاز داریم. تنظیمات عبارتند از: step – 0. 01، high – 0. 1/

EMA 5

شاخص دوم EMA 4 یا میانگین متحرک نمایی با دوره 5 است.

تنظیمات EMA 5 برای Parabolic SAR & Awesome عبارتند از:

  • درخواست برای بستن؛
  • شیفت استفاده نشده

نوسان ساز عالی

سومین اندیکاتور نوسانگر عالی است. این سیگنال های دو شاخص دیگر را تأیید می کند، اما اهمیت آن را نباید دست کم گرفت.

موضوع این است که Awesome Oscillator تکانه بازار را با یک هیستوگرام نشان می دهد: اگر بالای صفر باشد، روند صعودی است. اگر پایین تر باشد، روند نزولی است. رنگ نوارهای هیستوگرام نیز مهم است: گاهی اوقات این اتفاق می افتد که تکانه صعودی در یک روند صعودی ضعیف می شود، که ممکن است به معنای تثبیت آتی یا حتی یک معکوس باشد. در مورد دومی، رنگ میله‌ها از سبز به قرمز (یک تهدید نزولی برای یک روند صعودی) یا از قرمز به سبز (یک تهدید صعودی برای یک روند نزولی) تبدیل می‌شود، حتی اگر میله‌ها به ترتیب بالای یا زیر صفر باشند..

ما برای سیگنال‌های ادامه روند به نوسانگر نیاز داریم، از این رو، می‌خواهیم وقتی یک موقعیت را باز می‌کنیم، میله‌ها رنگ خود را حفظ کنند. نشانگر تقریباً هیچ تنظیماتی ندارد، فقط می توانید طرح رنگ و عرض خطوط را تغییر دهید.

چگونه می توان با SAR سهمی و استراتژی عالی معامله کرد

با Parabolic SAR & Awesome، شما وارد معاملات در M30 می‌شوید، در بدو تولد یک روند جدید، تنها زمانی که همه شاخص‌های استراتژی سیگنال‌های لازم را ارائه دهند:

باز کردن موقعیت خرید توسط Parabolic SAR & Awesome

Awesome Oscillator مثبت می شود، هیستوگرام های آن سبز می شوند. در حالت ایده آل، صبر کنید تا دو نوار کاملاً شکل گرفته ظاهر شوند. رنگ در اینجا بسیار مهم است. اگر نشانگر به نوبت نوارهای سبز و قرمز را نشان می دهد، بهتر است وارد بازار نشوید.

Parabolic SAR در زیر نمودار است. اگر نقاط اندیکاتور به نوبت در بالا و پایین نمودار ظاهر می شوند، بهتر است از معامله صرف نظر کنید. به طور معمول، در یک نقطه ورودی صحیح، نمودار مانند یک نمودار در حال رشد به نظر می رسد.

EMA 5 در داخل کندل ها حرکت می کند. با این حال، برای یک نقطه ورودی خوب، ما باید قیمت را از میانگین متحرک دور کنیم. در حالت ایده‌آل، شمعدان باید بالای EMA 5 بسته شود و شمعدان بعدی باید در فاصله دور از MA باز شود. در صورت تحقق این دو شرط، موقعیت خرید باز کنید.

طبق منابع مختلف، Stop Loss 20 (200 در ترمینال 5 رقمی) پایین تر از قیمت افتتاحیه قرار می گیرد و Take Profit 15 (150 در ترمینال 5 رقمی) بالاتر از قیمت افتتاحیه است.

به نظر من، این کاملاً صحیح نیست: SL بزرگتر از TP است، بنابراین حتی 50٪ معاملات سودآور منجر به از دست دادن سپرده می شود. از طرف دیگر، این شانس بستن معامله توسط TP را افزایش می دهد.

به نظر می رسد قرار دادن یک SL 20 ثابت (200 در یک ترمینال 5 رقمی) زیر قیمت افتتاح ، و به جای TP ، موقعیت باز را کنترل کرده و آن را به صورت دستی ببندید. برای بستن موقعیت با سود ، به SAR پارابولیک (که باید زیر نمودار باشد) یا نوسان ساز عالی (هیستوگرام منفی شده است) نگاه کنید. این بار من به شما ضروری نخواهم داد زیرا هر معامله گر ایده های خود را در مورد این موضوع دارد.

Buy - Parabolic SAR & Awesome strategy

خرید - SAR Parabolic و استراتژی عالی

افتتاح موقعیت فروش توسط SAR Parabolic & Awesome

نوسان ساز عالی منفی می شود ، هیستوگرام های آن قرمز می شوند. در حالت ایده آل ، باید به میله های قرمز در یک ردیف نشان دهد. مانند خرید ، از باز کردن تجارت خودداری کنید ، تغییر رنگ همیشه.

SAR Parabolic در زیر نمودار قرار دارد و دومی به نظر می رسد نزولی. اگر نمودار شروع به حرکت افقی می کند ، از باز کردن موقعیت خودداری کنید.

EMA 5 در داخل شمعدان حرکت می کند. همانطور که با خرید ، ما نیاز به پارگی T از MA داریم تا شمعدان زیر آن بسته شود. سپس ، اگر Candlestick Op بعدی [از EMA 5 دور است ، تجارت فروش را باز کنید.

همانطور که با خرید ، SL 20 (200 در یک ترمینال 5 رقمی) به دور از قیمت افتتاحیه قرار می گیرد. TP 15 (150) امتیاز فاصله دارد. به نظر من ، استراتژی قرار دادن سفارشات محافظتی همانطور که در فصل قبل شرح داده شده بهتر است.

Sell - Parabolic SAR & Awesome strategy

فروش - SAR Parabolic و استراتژی عالی

افکار پایانی

صرف نظر از این استراتژی که فقط برای جفت ارز در نظر گرفته شده است ، ممکن است سعی کنید آن را برای سایر ابزارها تطبیق دهید - همه چیز به معامله گر بستگی دارد. به هر حال ، به قوانین باز کردن موقعیت بپیوندید. اگر استراتژی را برای جفت یا نرخ های متقاطع بسیار متلاشی سفارشی کنید ، هنگام قرار دادن ضررهای متوقف ، قوانین مدیریت ریسک را در نظر بگیرید.

مواد توسط

Maks Artemov

از سال 2009 در فارکس بوده است ، همچنین در بورس سهام معامله می شود. به طور مرتب در وبینارهای Roboforex برای مشتریانی که دارای هر سطح تجربه هستند شرکت می کند.




:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: