تجزیه و تحلیل پایداری سهام ، نرخ ارز ، مواد معدنی و فلزات
نوشته شده توسط : Mihayloo

همه گیر Coronavirus (Covid-19) اقتصاد جهانی را متزلزل کرده و به طور قابل توجهی بر بازارهای مالی تأثیر گذاشته است. این اضطراب باعث واکنش های وحشت شد. هدف این مقاله توضیح تأثیر تغییرات ناگهانی در پایداری ساختاری چهار بازار دارایی کلیدی به دلیل همه گیر است. این شامل یک بحث جزئیات در مورد تغییر ساختاری در حرکت در شاخص های سهام ، نرخ ارز ، مواد معدنی و بازده فلز است. بازده روزانه 14 شاخص مالی در چهار گروه در طی مدت 25 ژانویه 2019 تا 3 فوریه 2021 نمونه برداری شده است. انتخاب دارایی های مالی بر اساس حجم معاملات و سرعت در هر یک از چهار گروه است. نتایج مدل سوئیچینگ مارکوف توضیح می دهد که همه گیر نه تنها نوسانات بازارهای مالی را افزایش می دهد بلکه تأثیر طولانی مدت قابل توجهی بر رفتار ساختاری در بازده روزانه دارد. این تجزیه و تحلیل بیشتر تفاوت در هماهنگی بازده مالی در دو دوره را نشان می دهد. با این حال ، با توجه به یک نکته مثبت ، همه گیر راهی را برای چند دارایی مالی برای تسلط بر بازار ، به ویژه آنهایی که به عنوان دارایی "ایمن-هاون" شناخته می شوند ، می کند.

کدهای طبقه بندی موضوع:

1. مقدمه

در 30 ژانویه 2020، سازمان بهداشت جهانی (W. H. O.) شیوع سویه ویروس جدید SARS-CoV-2 (WHO, 2020a) را اعلام کرد و در 11 مارس 2020 آن را به طور رسمی به عنوان یک اپیدمی در سراسر جهان طبقه بندی کرد (Maier & Brockmann, 2020). در نتیجه، اقتصادهای سراسر جهان در سال 2020 با چالش های شدیدی مواجه شدند. شرایط اضطراری تأثیر قابل توجهی بر جنبه های روانی و رفتاری سرمایه گذاران ایجاد کرد که در ازای آن تأثیر قابل توجهی بر قیمت سهام در بازارهای مالی ایجاد کرد (He et al., 2020). اثرات سرریز مشاهده شد، مانند همبستگی حرکت نفت با بازده سهام (Elsayed & Abdelrhim، 2020). علاوه بر این، انعطاف‌پذیری نرخ ارز تغییر کرد و اکثر بازده‌ها یک تحول نوسانی و کاهش ارزش را نشان می‌دهند (نارایان و همکاران، 2020). ایالت‌ها به مردم توصیه کردند که «در خانه بمانند» (WHO, 2020b) برای غلبه بر همه‌گیری، وضعیتی که منجر به کاهش شدید تولید و مصرف در بخش‌های خاص شد. به عنوان مثال، قیمت نفت خام در سه ماهه اول سال 2020 سقوط کرد. کشورها در انزوای کلی (جزئی) کاهش 25 درصدی در تقاضای انرژی تا نیمه آوریل 2020 ثبت کردند (آژانس بین المللی انرژی، 2020). با این حال، قیمت کالاهای کشاورزی به جز در لاستیک، افت ناچیزی را نشان می‌دهد (Ezeaku et al., 2021). سرمایه گذاران با در نظر گرفتن دارایی های "پناهگاه امن" شروع به گنجاندن فلزات گرانبها در پرتفوی خود کردند، به عنوان مثال طلا (بوری و همکاران، 2020).

به دلیل نوسانات بخش اقتصادی، پیش بینی و تعیین کمیت تأثیر همه گیری بر بازارهای سهام بین المللی دشوار است. طبق آمار، بسیاری از بازارهای سهام بزرگ در سراسر جهان حدود 20 درصد از ارزش اولیه خود را از دست دادند (سگال و گرستل، 2020). ارزش بازار شاخص‌های S& P به دلیل شیوع COVID-19 و سطح بسیار بالای عدم اطمینان به 30 درصد کاهش یافت. بر نرخ سودآوری تأثیر می گذارد (عظیمیلی، 2020). مطالعات بیشتر (Schoenfeld، 2020) تأثیر معکوس بر سودآوری سهام S& P 500 را توجیه می کند، اما تأثیر کمتری بر شاخص نزدک دارد. به طور مشابه، تأثیر همه گیری بر شاخص داو جونز قابل توجه است. مطالعات نشان می‌دهد که در 16 مارس 2020، اندیکاتور تقریباً 3000 واحد افت را ثبت کرد و پس از یک وضعیت منفی ثبت شده در سال 1987، هنگام سقوط، بالاترین ضرر را در یک روز داشت (Ambros et al., 2021). مطالعه اخیراً منتشر شده (Maheta & Shah, 2021) بر اساس تعداد موارد تأیید شده COVID-19 و قیمت بسته شدن شاخص داو جونز در 21 ژانویه 2020 تا 31 مه 2020، تأکید کرد که همه گیری COVID-19 تأثیر مثبتی بر قیمت دارد. بازار سهام در کوتاه مدت با استفاده از آزمون ادغام جانسن. از این رو، اولین سوال پژوهشی مطرح شد که ماهیت و جهت شوک COVID-19 بر شاخص های سهام منفرد چیست و تأثیر آن چگونه در بازار منتقل می شود؟

یکی دیگر از بازار مالی که بیشترین تأثیرات این بیماری همه گیر را متحمل شده است ، نرخ ارز است (ناریان و همکاران ، 2020). ارزها دچار استهلاک شدید شدند و سرمایه گذاران نمونه کارها ضررهای مهمی دارند ، که به عنوان ارزهای محلی و نرخ ارز ناپایدار است (هافمن و همکاران ، 2021). در دوره 10 مه 2020 و 3 ژانویه 2021 ، نرخ ارز دلار آمریکا در مقایسه با یورو 13. 5 ٪ کاهش یافته است ، واقعیتی که نقش دلار را به عنوان یک ارز ذخیره تأثیر می گذارد (Fetiniuc و همکاران ، 2020). گسترش نوسانات نرخ ارز ین-دلها به عنوان مقاومت مثبت و بدون هیچ گونه نشانه آماری در طول همه گیر COVID-19 مشخص شده است (کیم ، 2020). به طور مشابه ، G. B. P. در سه ماهه اول سال 2020 در مقابل دلار آمریکا بیش از 12 ٪ سقوط کرد (بی بی سی نیوز ، 18 مارس 2020). با این حال ، تأثیر بیماری همه گیر مشاهده شده بر نرخ ارز کانادا کمتر قابل توجه بود و نشان می دهد که یک عنصر مهم در پویایی کوتاه مدت رابطه کانادا و دلار آمریکا قیمت نفت است (Kurita & James ، 2020). به همین ترتیب ، مشهور است که تحولات ویژه ارز دلار آمریکا در ایالات متحده آمریکا و اروپا بر نرخ ارز فرانک سوئیس تأثیر می گذارد. نویسندگانی وجود دارند که فرانک سوئیس برای آنها یک ارز پناهگاه امن برای ذخایر را نشان می دهد (لی ، 2017) ، اما بخش دیگری از نمایندگان این دامنه چسبندگی نظر قبلی را کاهش می دهد ، با توجه به اینکه فرانک سوئیس از نظر کیفیت ارز پناهگاه گزینه ناامنی است (Hossfeld & مک دونالد ، 2015). با این حال ، ادبیات نشان می دهد که این بیماری همه گیر تأثیر منفی بر طرف تقاضا و عرضه تجارت بین المللی داشته است ، در حالی که محدودیت های تجاری و نوسانات نرخ ارز هیچ تأثیر معنی داری در تجارت سوئیس در نیمه اول سال 2020 نداشت (Büchel et al. ، 2020). این رابطه مقدماتی از نرخ های مختلف ارز و تأثیر بیماری همه گیر منجر به تدوین فرضیه تحقیق دوم به شرح زیر می شود: چگونه بازده نرخ تأثیر Covid-19 در برابر دلار ایالات متحده و رفتار ارزهای "ایمن" در طول دوره آشفتگی چیست؟

در مرحله بعد، این بیماری همه گیر یک درجه ریسک بی سابقه را به همراه داشت که شامل افت شدید قیمت نفت و تحولات بورس آمریکا شد. سرمایه گذاران در مدت زمان بسیار کوتاهی متحمل ضررهای زیادی شدند. همچنین بحران مالی سال 2008 با تأثیرات شگرفی که این بیماری همه گیر بر نوسانات بازارهای نفت و سهام وارد کرد، برابری نمی کند. علاوه بر این، اثرات همه‌گیری در بازار نفت احساس می‌شود و هنوز نمی‌توان آن را در بعد واقعی آن محاسبه کرد (ژانگ و هاموری، 2021). در طول همه‌گیری کنونی، نفت پایین‌ترین قیمت تمام دوران را ثبت کرد (اشتولک، 2020). استراتژی ها، اقدامات و سیاست های بازپروری سفارش در این بازار مورد نیاز است که دچار تغییرات بی سابقه و بسیار قوی شده است. تحقیقات اخیر یک اثر دوجانبه سرایت حباب های نفت و طلا در طول همه گیری را شناسایی کرده است (قریب و همکاران، 2021). در این زمینه، طلا باید به عنوان پناهگاه یا پوششی در برابر خطرات قیمت نفت خام ذکر شود (سالیسو و همکاران، 2021). قیمت نفت به شدت بر بسیاری از بخش ها از جمله بازار گاز طبیعی تأثیر می گذارد (عبادی، 2021). سیستم های انرژی از سراسر جهان تحت تأثیر همه گیری قرار گرفتند، سرمایه گذاری ها کاهش یافت و گسترش فناوری های خاص در این زمینه متوقف شد. در آغاز سال 2020، بازار جهانی گاز طبیعی به دلیل وجود ویروس و گرمای هوا در مناطق خاص، بزرگترین شوک منفی تقاضا را متحمل شد (آژانس بین المللی انرژی، 2020). بازارهای نفت و گاز طبیعی سطوح بسیار پرخطری را در طول همه‌گیری ثبت کردند (Nyga-Łukaszewska & Aruga، 2020). در بازار زغال سنگ، برخی از نویسندگان سعی کردند اثرات همه گیر و همچنین چشم اندازهای بهبود را در میان مدت و بلندمدت برای تولید و تجارت زغال سنگ ارزیابی کنند (Parra et al., 2021). در حال حاضر، مشاهده می شود که قیمت زغال سنگ ثابت مانده است، اما به عنوان یک اثر همه گیر، انتظار می رود در کوتاه مدت و بلندمدت کاهش قیمت برای این در بازار، در سطح جهانی وجود داشته باشد (Azarovaو میر، 2021). از این رو ما بررسی کردیم: قدرت یکپارچگی مالی در بازار مواد معدنی چیست و بازگشت نفت، گاز و زغال سنگ به بحران COVID-19 چگونه واکنش نشان می دهد؟

در نهایت، بازارهای فلزات گرانبها بخش یکپارچه از بازار مالی عمومی هستند، با نقش بسیار مهمی در توزیع مجدد جریان‌های مالی، در حال حاضر تحت تأثیر مستقیم عوامل همه‌گیر (Baranova et al., 2020). با توجه به این بیماری همه گیر، کاهش قابل توجهی در قیمت نفت و همچنین رشد قابل توجهی در قیمت طلا ثبت شد (Bora & Basistha 2021). قیمت فلزات گرانبها در هر زمان به بالاترین حد خود رسید و گمانه زنی ها در این بخش بسیار زیاد است (صفت و همکاران، 2021). در طول هر دوره بحرانی، خطرات بازار ممکن است توسط تکامل طلا در بازار پوشش داده شود، که می تواند گزینه ای برای سرمایه گذاری و تنوع باشد (Adekoya et al., 2021). طلا محافظت بهتری در برابر شوک های بیرونی ناشی از بیماری همه گیر ارائه می دهد، اما پناهگاهی که به سرمایه گذاران ارائه می دهد در دوره همه گیر قبلی کارآمدتر بود (Salisu et al., 2021). طلا به عنوان یک فلز گرانبها برای سرمایه گذاری شناخته می شود و ریسک گریز است. در واقع طلا در بازارهای مالی، بازار انرژی و در زمان رشد تورم امن و فعال است و توسط بسیاری از بانک های مرکزی به عنوان فعال در ذخایر خود استفاده می شود. بازار طلا از نظر قیمت و کل صنعت به عنوان یک کل تأثیر قابل توجهی را متحمل شد (Calvimontes et al., 2020). تأثیر همه‌گیری در این بخش پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی است و تأثیر مستقیمی بر قیمت طلا دارد. با این حال، برخی از محققان (سیاهری و روبیانتو، 2020) ساختار نوسان یکسانی را در قیمت طلا، نرخ ارز و شاخص‌های کلیدی سهام در طول COVID-19 ذکر کردند. اگر برخی از انواع پرتفوی سرمایه گذاری تشویق نشوند، برخی دیگر فرصت های متنوع سازی را ایجاد می کنند، از جمله سرمایه گذاری نقره ای. در طول همه گیری، شاخص نوسانات نقره از جهش مشاهده شده در بحران مالی جهانی فراتر رفت (شایخ، 2021). مشابه طلا و نقره ذکر شده قبلی، پلاتین ممکن است به عنوان یک ابزار متعادل کننده مجدد پرتفوی سرمایه گذاران برای به حداقل رساندن یا لغو خطرات استفاده شود (سالیسو و همکاران، 2021). فلزات گرانبها، از جمله پلاتین، کارایی پوشش بهتری نسبت به پرتفوی فردی سرمایه خود، از جمله در زمان همه گیری، ارائه می دهند. همه گیری COVID-19 تأثیر آماری قابل توجهی بر نرخ ارز فلزات گرانبها از جمله پلاتین ندارد (Hassan & Gavilanes, 2021). در نهایت، آخرین سوال پژوهشی این مطالعه به صورت زیر فرموله شده است: چگونه COVID-19 بر دارایی‌های فلزی «منبع امن» مانند طلا تأثیر می‌گذارد و چه قدرت یکپارچگی مالی در میان طلا وجود دارد.

نقره و پلاتین؟

خلاصه ، این مقاله با هدف روشن کردن تأثیر تغییرات ناگهانی در ثبات ساختاری دارایی های مهم در بازارهای مختلف به دلیل COVID-19 انجام می شود. این تحقیق به سرمایه گذاران و سیاست گذاران دستورالعمل معقولی در مورد الگوهای معاملاتی در بازارهای مختلف مالی در دوره های آشفتگی مانند COVID-19 ارائه می دهد. بازارهای مالی انتخاب شده اند ، با توجه به اینکه این چهار دسته بالاترین سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب می کنند. 14 دارایی مالی مختلف برتر در چهار بازار مختلف بر اساس حجم معاملات در هر بازار انتخاب می شود. با استفاده از مدل سوئیچینگ مارکوف ، نتایج ما توضیح می دهد که COVID-19 نه تنها نوسانات بازارهای مالی را افزایش داده بلکه تأثیر بلند مدت قابل توجهی بر رفتار ساختاری در اکثر بازارها دارد. تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که بازار سهام اولین واکنش به همه گیر را نشان می دهد. اثر مسری مالی نیز مشاهده می شود. ادغام مالی در بین معدود دارایی ها در دوره بحران افزایش یافته است در حالی که تعداد کمی از بازده ها یک رفتار همبستگی جدید نشان می دهد. با این حال ، از نظر مثبت ، نتایج همچنین نشان می دهد که این همه گیر راهی را برای ورود دارایی های مالی چندانی به بازار می آورد ، به ویژه مواردی که به عنوان دارایی "ایمن-هاون" شناخته می شوند.

در نتیجه ، مطالعه ما به سه روش اساسی به ادبیات اخیر موجود کمک می کند. اول ، ما تأثیر همه گیر Covid-19 را در مهمترین چهار بازار عمده جهانی بررسی می کنیم. دوم ، این تحقیق بازارها را مشخص می کند ، که در شرایط ایجاد شده توسط بیماری همه گیر واکنش مطلوبی نشان داده است. از نظر عملی ، ما ظرفیت واکنش هر بازار را به همه گیر بررسی می کنیم. سوم ، نتایج دو کشور نهفته را برای 14 دارایی مالی مختلف مشخص می کند. یکی از شرایط عادی بازار و دیگری که در مورد دوره بحران ها توضیح می دهد. این می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا در هر شرایط خاص ، مقایسه روشنی بین دو کشور بازار و فرصت های تنوع احتمالی نمونه کارها را انجام دهند.

بقیه مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است. بخش 2 داده ها و روش استفاده شده برای تخمین نتایج را شرح می دهد. بخش 3 نتایج و بحث ها را ارائه می دهد. بخش 4 نتیجه گیری و محدودیت مطالعه را ارائه می دهد.

2. توضیحات داده و روش شناسی

به منظور انجام تجزیه و تحلیل تجربی ، قیمت روزانه 14 شاخص مالی منتخب در چهار گروه مختلف در طی مدت 25 ژانویه 2019 تا 3 فوریه 2021 نمونه برداری می شود. در 25 ژانویه 2020 ، W. H. O. گزارش وضعیت 5 1 حضور 1،320 مورد در سطح جهان را مستند کرده و از این رو داده های مربوط به سال قبل برای ارائه مقایسه معنی دار انتخاب شده است. این تاریخ شروع یک نمونه را توجیه می کند. نویسندگان تحقیقات را در فوریه 2021 آغاز کردند که آنها را به دسترسی به داده ها فراتر از تاریخ پایان محدود کرد. انتخاب دارایی های مالی بر اساس حجم برتر و سرعت تجارت در هر یک از چهار گروه است. لیست در جدول A1 ارائه شده است. انگیزه مطالعه حاضر تجزیه و تحلیل تأثیر بحران COVID-19 است ، از این رو داده های مربوط به سال قبل فقط برای ارائه مقایسه معنی دار انتخاب می شود. مشخص است که قیمت های آینده نه تنها برآوردهای کمی را منعکس می کند بلکه احساسات بازار سرمایه گذاران را نیز به نمایش می گذارد (یانگ ، 2021). از این رو ، داده های قیمت روزانه آینده جمع آوری و به برگه های ورود به سیستم تبدیل می شود. در نتیجه این امر در همه موارد نیز سری بازده های مالی را ثابت می کند.

قبل از اعمال یک مدل اقتصادسنجی، ساختار همبستگی بین دارایی ها در چهار گروه مختلف با استفاده از فرمول کارل پیرسون بررسی شده است. در مرحله بعد، هر سری بازگشتی برای وجود شکست ساختاری بررسی می شود. اگرچه تعدادی از تست‌های شکست ساختاری در دسترس است، اما ما فرض می‌کنیم که نقطه شکست ناشناخته است و تاثیر COVID-19 بر بازده مالی پایدار است، تست شکست ساختاری Zivot و Andrews (2002) با رویکرد پرت نوآورانه انجام می‌شود. ما آزمون شکست ساختاری را طبق Eviews، 2017 انجام دادیم. تنظیمات پیش‌فرض «رویکرد پرت نوآورانه» است و در مشخصات روند و شکست، «روند و رهگیری» در همه موارد در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که شکست ساختاری در تمام بازده های مالی ایجاد شد، ما به سمت یک رویکرد اقتصادسنجی می رویم که رابطه ساختاری دارایی ها را در هر گروه و چگونگی تغییر رابطه با توجه به رفتار بازده مالی مختلف را بررسی می کند. ما وجود دو دوره مختلف را در طول زمان نمونه فرض می کنیم. از آنجایی که آزمون شکست سازه تنها یک شکست را در همه موارد شناسایی کرده است، توجیه می شود. مدل‌های سوئیچینگ مارکوف (همیلتون، 1989) کلاسی از مدل‌های رگرسیون پویا هستند که تغییرات زمانی در پارامترها را با توجه به حالت‌های نهفته که توسط زنجیره مارکوف اداره می‌شوند، مشخص می‌کنند. این مدل زمانی که تغییر خود به خود در حرکت مشترک بازارهای مالی موضوع مورد علاقه یا در مورد تجزیه و تحلیل رویداد-مطالعه باشد، یک نمایش خوب در نظر گرفته می شود. حالت پنهان غیر قابل مشاهده است و با تغییر مشترک همه متغیرها از یک دوره زمانی به دوره دیگر مشخص می شود. مقدار وضعیت فعلی با احتمال انتقال بر اساس مقدار حالت قبلی تعیین می شود. به عبارت دیگر، مدل زمان وقوع یک رویداد را فرض نمی‌کند، بلکه بر فرآیند تصادفی تکیه می‌کند که شدت یک رویداد را توضیح می‌دهد و حالت را مشخص می‌کند. از این رو، احتمال قرار گرفتن در حالت دیگر بر اساس وضعیت فعلی محاسبه شده و مدت زمان مورد انتظار در هر حالت نیز تعیین می شود. این مدل الگوهای بازده غیر خطی و غیر متقارن را نیز به طور موثری ضبط می کند. این تحقیق فرض می کند که داده های بازده مالی در بازارهای مختلف بین سال های 2019 و 2021 توسط ترکیبی از دو توزیع کنترل می شود. یکی که رفتار دوره استرس کم بازارهای مالی را احتمالاً در سال 2019 توضیح می دهد و دیگری نشان دهنده دوره استرس بالا که COVID-19 از سال 2020 به بعد را پوشش می دهد.

اگرچه فرضیه ما قبلاً در اکثر موارد ثابت شده است که آزمایش ریشه واحد یک شکست ساختاری اعمال شده است، اما اینکه این رویداد چگونه بر پارامترهای فردی از نظر بازده میانگین مشروط یا نوسان تأثیر می گذارد هنوز یک سؤال مورد علاقه است. علاوه بر این، مدل سوئیچینگ مارکوف نیز تفاوت‌ها را در تأثیر حرکت مشترک شاخص‌های مالی مختلف در هر یک از بازارها در طول دو دوره نشان می‌دهد. در ابتدا، برای بررسی مدل سوئیچینگ مارکوف مناسب برای شاخص‌های مالی مختلف، معیارهای اطلاعات بیزی (B. I. C.) در نظر گرفته می‌شود و یکی با کمترین ارزش انتخاب می‌شود. سه مشخصات مدل مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. مدل اول فرض می‌کند که میانگین شرطی و نوسانات با انتقال حالت تغییر نمی‌کند، مدل دوم فرض می‌کند که میانگین شرطی فرآیند تصادفی در دوره‌های تنش کم و زیاد متفاوت است و در نهایت مدل آخر فرض می‌کند که نوسان شرطی در کم و زیاد متفاوت است. دوره های استرس به ترتیب. این آزمون طبق Stata، A. (2015) اجرا می‌شود و بررسی‌های اولیه کفایت مدل با استفاده از حداکثر کردن احتمال ورود به سیستم انجام می‌شود در حالی که بررسی‌های مدل پس از تخمین شامل تجزیه و تحلیل باقی‌مانده است.

3. نتایج و بحث

تجزیه و تحلیل تجربی در سه مرحله مختلف انجام می شود: بخش فرعی اول تجزیه و تحلیل مقدماتی را ارائه می دهد که آمار توصیفی، نتایج آزمون نقطه شکست و انتخاب مدل بهینه را با استفاده از B. I. C توضیح می دهد. ارزش های. بخش فرعی بعدی شامل یافته های اصلی تجزیه و تحلیل است. این شامل یک بحث مفصل در مورد تغییر ساختاری در حرکت مشترک شاخص های سهام منتخب به دلیل همه گیری، تأثیر COVID-19 بر بازده نرخ ارز، واکنش مواد معدنی منتخب در طول دوره بحران و در نهایت تأثیر COVID-19 بر قیمت های گرانبها است. بازار فلزاتآخرین بخش به طور خلاصه عملکرد پیش‌بینی و کفایت مدل را از طریق تحلیل باقیمانده شاخص‌های مالی منتخب توضیح می‌دهد.




:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: