وارن بافت 5 عامل خود را برای موفقیت در سرمایه گذاری نام می برد
نوشته شده توسط : Mihayloo

شما در حال خواندن یک مقاله رایگان با نظراتی هستید که ممکن است با خدمات سرمایه گذاری ممتاز The Motley Fool متفاوت باشد. امروز عضو Motley Fool شوید تا به توصیه‌های تحلیلگر برتر، تحقیقات عمیق، منابع سرمایه‌گذاری و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. بیشتر بدانید

NYSE: BRK. A

برکشایر هاتاوی

از بافت در مورد راز موفقیت در سرمایه گذاری پرسیده شد: این پاسخ او است.

سفر من به اوماها در آخر هفته گذشته تنها به معنای یک چیز بود، فرصتی برای گوش دادن و آموختن از دو تن از بزرگترین سرمایه گذاران تمام دوران: وارن بافت و نفر دوم او، چارلی مانگر.

در طی پنج ساعت، این دو سؤال از سهامداران در مورد موضوعاتی از ایالت برکشایر هاتاوی (BRK. A-0. 00٪) (BRK. B-0. 05٪) تا اقتصاد آلمان را مطرح کردند. اما یک سوال واقعا توجه من را به خود جلب کرد: چه چیزی به شما اجازه داده است که به چنین سرمایه گذار موفقی تبدیل شوید؟

بافت در پاسخ به پنج عامل مهم در موفقیت او اشاره کرد.

1. "از بازی لذت ببرید" تمرین باعث عالی می شود، و حقیقت ساده این است که شما به احتمال بیشتری چیزی را که دوست دارید تمرین می کنید. همانطور که بافت گفت، او همیشه به سرمایه گذاری علاقه داشته است - در واقع، او اولین سهام خود را در 11 سالگی خرید.

شور و شوقی که بافت در جلسه سالانه شرکت به ارمغان می آورد، و شادی آشکار او از آموزش دیگران، نشان می دهد که 73 سال بعد او هنوز هم اشتیاق زیادی به سرمایه گذاری دارد.

2. «یک معلم بزرگ» بافت اولین عنصر را داشت، اما استراتژی مشخصی نداشت. بافت پس از خواندن سرمایه‌گذار هوشمند برای اولین بار در سال 1949 شکل گرفت. بافت در نهایت به مدرسه بازرگانی کلمبیا رفت و در آنجا زیر نظر سرمایه‌گذار ارزش افسانه‌ای و نویسنده کتاب سرمایه‌گذار هوشمند، بن گراهام، آموزش دید.

فلسفه سرمایه‌گذاری بافت در طول زمان توسعه یافته است، اما یک ضربه‌ی بزرگ به این نتیجه نرسیده است، و این یک ضرب المثل گراهام است که او در نامه‌ای در سال 2013 به سهامداران گفت: «قیمت چیزی است که می‌پردازید، ارزش چیزی است که دریافت می‌کنید».

همه ما نمی‌توانیم به کلمبیا برویم، اما به کتاب‌هایی که درباره یا توسط سرمایه‌گذاران افسانه‌ای نوشته شده‌اند، دسترسی داریم و این فرصت را داریم که به دنبال افراد باهوش برای یادگیری باشیم.

3. «به ثبات عاطفی خاصی نیاز دارد». بافت و مانگر فوق العاده منطقی هستند. آن‌ها می‌دانند که قیمت‌ها افزایش و کاهش خواهند یافت و کاهش قیمت سهام را فرصتی برای خرید کسب‌وکارهای بزرگ با قیمت کمتر می‌دانند.

از لحاظ تئوریکی ، درک این مسئله دشوار نیست. اگر همین مورد را می توان با هزینه کمتری خریداری کرد ، معامله بهتری است. با این حال ، هنگامی که بورس سهام فرو می رود ، وحشت و فروش آن دشوار نیست.

مونگر اظهار داشت که همه ما باید در چنین شرایطی "از یک احمق کامل" خودداری کنیم. که در مورد بهترین توصیه ای است که هرکسی می تواند دریافت کند.

4. "تمرکز استثنایی" در مقاله ای در سال 2013 توسط Omaha World-Herald ، مدیر سرمایه گذاری برکشایر ، تاد کامبس به یاد آورد که بافت در یکی از کلاس های خود در کلمبیا قرار دارد. از بافت پرسیده شد که چگونه دانشجویان می توانند برای سرمایه گذاری در حرفه خود آماده شوند. او مجموعه ای از صفحات گزارش ها و اسناد دیگر را گرفت و پاسخ داد:

هر روز 500 صفحه مانند این را بخوانید. واداینگونه است که دانش کار می کند. این مانند علاقه مرکب ایجاد می شود. همه شما می توانید این کار را انجام دهید ، اما من تضمین می کنم که بسیاری از شما این کار را انجام نمی دهید.

اگر خواندن به تنهایی تمرکز بافت را اثبات نکند ، وی در نامه خود در سال 1993 به سهامداران پیشنهاد کرد ، "در واقع ، ما اکنون برای یک ایده خوب در سال حل و فصل خواهیم کرد."یک ایده بزرگ و 182. 500 صفحه خواندن در سال. این تمرکز است.

5. "خود را در برابر حوادث خوب باز نگه دارید."از بافت پرسیده شد که آیا او به موقع برگردد ، آیا او می تواند برکشایر هاتاوی را بازآفرینی کند؟وی پاسخ داد كه "شانس مخالف آن است."او به طور عمده پیشنهاد کرد ، زیرا او موفق بسیار خوبی را تجربه کرده بود.

به عنوان مثال ، با وجود بزرگ شدن در اوماها ، بافت و مونگر از طریق تماس متقابل هنگامی که بافت در اواخر دهه 20 و مونگر در اواسط دهه 30 بود ، از طریق یک تماس متقابل معرفی شدند. بیش از 50 سال فلش به جلو ، و در نامه خود در سال 2014 به سهامداران ، بافت مونگر را به عنوان معمار Berkshire Hathaway اعتبار داد: "این طرح که به من داد ساده بود: آنچه را که در مورد خرید مشاغل عادلانه با قیمت های شگفت انگیز می دانید فراموش کنید ؛ در عوض ، خرید کنید. مشاغل شگفت انگیز با قیمت مناسب. "

معرفی این دو مرد ممکن است سرسخت باشد ، اما تبدیل یک جلسه به یک مشارکت مادام العمر نمونه نهایی "باز بودن در برابر حوادث خوب" است.

جایزه: "با کنجکاو بودن برخی از این شانس ها را ایجاد کرد" - چارلی مونگر

بافت خاطرنشان كرد كه وی همچنین خوش شانس بود كه در سال 1951 به طور تصادفی با لوریمر دیویدسون ملاقات كرد. دیویدسون ، كه در سال 1958 به عنوان مدیرعامل GEICO معرفی شد ، در طول جلسه شانس خود چهار ساعت آموزش بافت را در صنعت بیمه گذراند.

آنچه بافت ذکر نکرد این بود که کنجکاوی وی در مورد Geico او را ترغیب کرد تا در قطار واشنگتن ، D. C به مریلند پرش کند و از این شرکت بازدید کند. بسته بود. غافلگیرانه ، بافت تا زمانی که متولی حاضر نشد ، روی در را زد و او را به سمت دیویدسون نشان داد. پس از این جلسه ، بافت شروع به خرید سهام GEICO کرد و سرانجام این شرکت را در سال 1995 خریداری کرد.

همانطور که مونگر توضیح داد ، او و بافت "از آنچه می دانند" ناراضی هستند ، و کنجکاوی آنها را وادار می کند تا به یادگیری و تطبیق ادامه دهند. این به آنها کمک کرده است - و می توانند به شما کمک کنند - برخی از شانس های خود را ایجاد کنند.

دیو کوپنهافر صاحب سهام برکشایر هاتاوی است. احمق Motley Berkshire Hathaway را توصیه می کند. The Motley Fool صاحب سهام Berkshire Hathaway است. ما احمق ها ممکن است همه عقاید یکسان را نداشته باشیم ، اما همه ما معتقدیم که با در نظر گرفتن طیف متنوعی از بینش ، ما را سرمایه گذاران بهتری می کند. Fool Motley یک سیاست افشای اطلاعات دارد.< SPAN> آنچه که بافت ذکر نکرد این بود که کنجکاوی وی در مورد GEICO او را ترغیب کرد تا در قطار واشنگتن ، D. C به مریلند پرید و از این شرکت بازدید کند. بسته بود. غافلگیرانه ، بافت تا زمانی که متولی حاضر نشد ، روی در را زد و او را به سمت دیویدسون نشان داد. پس از این جلسه ، بافت شروع به خرید سهام GEICO کرد و سرانجام این شرکت را در سال 1995 خریداری کرد.




:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: