5 اصل اساسی سواد مالی برای بچه ها در خانه
نوشته شده توسط : Mihayloo

سواد مالی توانایی درک عادات خوب پول و تصمیم گیری های مالی سالم است. شروع به تدریس سواد مالی برای بچه ها هرگز خیلی زود نیست و با ابزارهای مناسب می تواند یک تجربه سرگرم کننده و جذاب برای والدین و فرزندان باشد.

والدین باید به فرزندان خود در مورد سواد مالی آموزش دهند زیرا این جنبه مهم زندگی یک زندگی خودکفا است. سواد مالی به بچه ها در مورد پس انداز پول ، بودجه بندی و سرمایه گذاری های عاقلانه آموزش می دهد. این اطلاعات در بزرگسالان به آنها کمک می کند و باید در مورد امور مالی خود تصمیمات مهمی بگیرند.

وقتی پسرم هنری به داشتن و پرورش آکسولوتل علاقه مند شد ، می دانستم که باید به او در مورد سواد مالی آموزش دهم. بنابراین ، ما در یک سفر قرار گرفتیم تا همه چیزهایی را که او در مورد پول می دانست ، بیاموزیم.

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد ، به این معنی که اگر روی یک لینک کلیک کنید و خرید کنید ، ممکن است کمیسیون دریافت کنم. با کلیک بر روی پیوند هزینه اضافی برای شما نخواهد بود.

ما یک حساب پس انداز باز کردیم و هر هفته واریز پول را به آن شروع کردیم. ما همچنین شروع به یادگیری در مورد راه های کسب درآمد کردیم. او برای همسایگان ما کارهای عجیب و غریب انجام داد و من او را برای کارهای اضافی که او در اینجا در مزرعه انجام داد ، پرداخت کردم.

Melanoid axolotl my son purchased after doing odd jobs and saving his money

بعد از گذشت چند ماه کار سخت ، هنری به اندازه کافی پول برای خرید آکسولوتل خود پس انداز کرده بود! او خیلی هیجان زده بود!

او یک آکواریوم ، غذا و سایر لوازم مورد نیاز خود را برای مراقبت از آکسولوتل خریداری کرد. او خیلی به خودش افتخار می کرد و من به او افتخار می کردم!

این تجربه یک روش عالی برای آموزش هنری در مورد سواد مالی بود. او یاد گرفت که چگونه پس انداز کند ، چگونه بودجه و چگونه می توان سرمایه گذاری های عاقلانه ای انجام داد. این درسهایی است که در طول زندگی او به خوبی به او خدمت می کند.

چندین مزیت برای آموزش بچه ها در مورد سواد مالی در سنین جوانی وجود دارد.

  1. این به آنها کمک می کند تا در بزرگسالان تصمیمات مالی عاقلانه ای بگیرند.
  2. این به آنها کمک می کند تا عادات هزینه های خوب و پس انداز را توسعه دهند.
  3. این به آنها می آموزد که چگونه با پول مسئول باشند.
  4. این به آنها کمک می کند تا اهمیت برنامه ریزی مالی را درک کنند.

شروع به یادگیری در مورد مدیریت پول هرگز خیلی زود نیست و با استفاده از ابزارهای مناسب می تواند یک تجربه سرگرم کننده و آموزشی برای والدین و فرزندان باشد.

بنابراین چگونه والدین به فرزندان خود کمک می کنند تا اصول اولیه سواد مالی را بیاموزند؟

5 steps to financial literacy for kids on the homestead

اهمیت سواد مالی برای کودکان

برای شروع آموزش مدیریت پول به بچه ها هرگز زود نیست و با ابزارهای مناسب، می تواند یک تجربه سرگرم کننده و جذاب برای والدین و فرزندان باشد.

کودکان امید ما برای آینده هستند و آموزش خطرات مالی به آنها در سنین پایین یکی از راه های اطمینان از داشتن آینده ای روشن است.

با توضیح مفهوم بدهی و اینکه چگونه می تواند بر زندگی آنها تأثیر بگذارد، کودکان کمتر احتمال دارد اشتباهات مشابهی را که ما داریم مرتکب شوند.

من و شوهرم زمانی که بزرگترین فرزندمان یک ساله بود اعلام ورشکستگی کردیم. ما عواقب جمع آوری بیش از حد بدهی کارت اعتباری و وام دانشجویی را تجربه کرده ایم. بنابراین ما آگاهانه تصمیم گرفته ایم که فرزندانمان را به گونه ای تربیت کنیم که سواد مالی داشته باشند.

ما می خواهیم فرزندانمان بدانند چگونه پول را مدیریت کنند تا بتوانند از اشتباهاتی که ما مرتکب شده ایم اجتناب کنند. ما می خواهیم آنها بتوانند تصمیمات مالی درستی بگیرند که در بلندمدت به نفع آنها باشد.

Kid putting coins in a piggy bank - financial literacy for kids

مزایای سواد مالی برای کودکان

کودکانی که سواد مالی دارند، سواد مالی را به عنوان یک کار مادام العمر می بینند. این پیگیری می تواند به روش های مختلف به آنها کمک کند.

برای مثال، بچه‌هایی که سواد مالی دارند، در آینده‌ای بیشتر احتمال دارد که انتخاب‌های درستی برای سرمایه‌گذاری داشته باشند. سواد مالی همچنین می تواند به آنها کمک کند تا امور مالی شخصی خود را عاقلانه مدیریت کنند و حتی برای شرایط اضطراری مالی پیش بینی نشده آماده شوند.

پس چرا امروز به فرزندتان کمک نکنید تا سواد مالی را آغاز کند؟

مبانی مالی شخصی

آموزش مسائل مالی به بچه ها با دادن ابزارهایی که برای موفقیت نیاز دارند شروع می شود.

مدیریت پول یک مهارت ارزشمند است که بچه ها می توانند تا آخر عمر از آن استفاده کنند. با آموزش اصول اولیه به آنها کمک کنید تا در مسیر درست شروع کنند.

اینکمیسیون سواد مالی و آموزش5 اصل سواد مالی را مشخص می کند. آن ها هستند:

بیایید آنها را به نحوه اعمال آنها در مورد کودکان تقسیم کنیم.

درک حقوق و مزایا

در برخی موارد، فرزند شما شروع به دریافت کمک هزینه یا کار پاره وقت می کند. این فرصت عالی برای شروع آموزش کسب درآمد به آنها است.

ما در واقع سیستمی را برای فرزندانمان راه اندازی کرده ایمبه آنها برای کارهای بزرگتر پرداخت کنید. آنها همچنین کمک هزینه پایه دریافت می کنند، اما این به آنها این فرصت را می دهد که برای انجام کارهایی که معمولاً مسئولیت آنها نیست یا شاید برای انجام کارهایی که دیگران نمی خواهند انجام دهند، پول بیشتری کسب کنند.

آنها همچنین مسئول مخارج اختیاری خود هستند، بنابراین اگر چیزهای سرگرم کننده ای وجود دارد که می خواهند بخرند یا انجام دهند، باید از پول خود استفاده کنند. اگر آنها پول نداشته باشند، نمی توانند این کار را انجام دهند.

parents teaching son about saving and investing

آموزش پس انداز و سرمایه گذاری به کودکان

دومین اصل سواد مالی پس انداز و سرمایه گذاری است. هنگامی که فرزندان شما شروع به دریافت پول می کنند، چه از طریق کمک هزینه یا یک کار پاره وقت، آنها را تشویق کنید که مقداری از آن پول را در پس انداز بگذارند.

می توانید به آنها کمک کنید تا یک حساب پس انداز در بانک یا اتحادیه اعتباری محلی خود باز کنند. هنگامی که آنها یک هدف پس انداز در ذهن دارند، می توانند برای رسیدن به آن شروع به کار کنند.

همچنین می توانید به آنها در مورد سرمایه گذاری آموزش دهید. این می تواند یک موضوع پیچیده باشد، اما برخی از مفاهیم اساسی وجود دارد که بچه ها می توانند آنها را درک کنند.

با آموزش اصول ریسک و پاداش هنگام سرمایه گذاری در سهام و اوراق قرضه به آنها شروع کنید. می توانید سبد سهام خود را به آنها نشان دهید و توضیح دهید که چرا در آن شرکت ها سرمایه گذاری کرده اید. به همراه فرزندتان مراقب قیمت سهام و اخبار شرکت باشید.

برخی از شرکت های سرمایه گذاری دوست دارندچارلز شوابحساب‌های کارگزاری نگهداری را برای بچه‌ها ارائه دهید تا بتوانند سرمایه‌گذاری را شروع کنند.

سرقت هویت و محافظت از فرزندان شما

سرقت هویت این روزها یک مشکل بزرگ است. شما می توانید با آموزش نحوه محافظت از اطلاعات شخصی فرزندان خود به محافظت از آنها کمک کنید.

به آنها توضیح دهید که چرا نباید شماره تامین اجتماعی یا سایر اطلاعات شخصی خود را به افرادی که نمی شناسند بدهند.

همچنین باید گزارش اعتباری آنها را برای هرگونه فعالیت مشکوک زیر نظر داشته باشید.

کودکان زیر 18 سال معمولاً گزارش اعتباری ندارند. اگر فرزند شما گزارش اعتباری داشته باشد، ممکن است نشانه ای از سوء استفاده از اطلاعات شخصی او برای کلاهبرداری یا سرقت هویت باشد.

هنگامی که یک کودک 16 ساله شد، باید هر سال شروع به بررسی نمره اعتباری او کنید. این به شما کمک می کند تا قبل از بزرگسالی کودک و نیاز به اتکا به رتبه اعتباری خود برای مواردی مانند وام یا اجاره آپارتمان، مشکلات احتمالی را پیدا کنید.

two girls shopping - making smart spending decisions

تصمیم گیری هوشمندانه برای خرج کردن

چهارمین اصل سواد مالی، خرج کردن است. درست مانند بزرگسالان، کودکان نیز باید مراقب عادات خرج کردن خود باشند.

یکی از راه های آموزش خرج کردن به بچه ها این است که به آنها کمک هزینه بدهید و از آنها بخواهید هزینه های خود را پیگیری کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند بفهمند پولشان به کجا می‌رود و آیا در برخی زمینه‌ها خیلی زیاد یا خیلی کم خرج می‌کنند.

همچنین می توانید به آنها در تعیین اهداف هزینه کمک کنید. به عنوان مثال، اگر آنها می خواهند یک اسباب بازی جدید (یا axolotl) بخرند، به جای اینکه تمام پول خود را برای وسایل کوچکتر خرج کنند، باید برای آن پس انداز کنند.

در نهایت، به آنها در مورد خرید آنی و اینکه چرا اغلب ایده خوبی نیست، آموزش دهید. درک این مفهوم برای بچه ها (و بزرگسالان!) سخت است، اما مهم است.

برای آنها توضیح دهید که آنها باید مواردی را که برای آن صرفه جویی می کنند اولویت بندی کنند. آنها با خرج کردن پول خود برای وسایل کوچکتر ، از هدف پس انداز بزرگ خود پول می گیرند و اساساً آن را بالاتر از هدف پس انداز بزرگ خود قرار می دهند.

بچه ها می توانند بر اساس مواردی که برای خرید صرفه جویی می کنند ، اهداف پس انداز را تعیین کنند. آنها همچنین می توانند مبلغ پولی را که می خواهند هر هفته از کمک هزینه خود کسر کنند تا به سمت اهداف پس انداز بروند.

من همچنین می توانم روزانه ، هفتگی و در هر محدودیت هزینه های مربوط به کارتهای آنها را تنظیم کنم. فقط میزان حد آنها به آنها نشان می دهد که برای خرج کردن در دسترس هستند.

من همچنین یک هدف پس انداز پایه را برای آنها تعیین کردم که قفل شده است ، بنابراین بخشی از کمک هزینه آنها باید به صندوق اضطراری برود. آنها توانایی متوقف کردن هدف پس انداز یا برداشت پول از آن را از حساب خود ندارند.

این به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند که حتی وقتی احساس نمی کنند ، باید مقداری از پول خود را پس انداز کنند. این همچنین به بچه های من کمک کرده است که نسبت به خریدهای خود بیشتر مراقب باشند زیرا آنها کمتر در دسترس هستند تا کارت های بدهی خود را خرج کنند زیرا اهداف پس انداز آنها برای هزینه در دسترس نیست.

من همچنین دوست دارم که گونری شامل درسهای مالی برای کمک به بچه ها در یادگیری اصول مالی شخصی و چگونگی توسعه عادت های خوب با مدیریت پول خود باشد.

credit cards with billing statement - financial literacy for kids

وام دادن بدهی پول و کارت اعتباری

اصل پنجم و آخر سواد مالی وام گرفتن است. این یک موضوع پیچیده است ، اما اصول اولیه وجود دارد که بچه ها باید درک کنند.

برای بچه ها مفید است که بدانند بدهی عادی است. با این حال ، آموزش آنها در مورد تأثیرات منفی بدهی می تواند به آنها کمک کند تا درک کنند که چقدر می تواند برای امور مالی و آینده آنها مضر باشد.

وقتی صحبت از سواد مالی برای بچه ها می شود ، معمولاً در مورد پس انداز و سرمایه گذاری بلند مدت به عنوان راهی برای ایجاد ثروت ، علاقه مرکب در مورد آن صحبت می شود. اما به همان اندازه قدرت منفی علاقه مرکب نسبت به بدهی مهم است.

با توضیح اینکه چگونه علاقه مرکب می تواند به نفع شما کار کند ، شروع کنید. این زمانی است که شما با پولی که پس انداز کرده اید درآمد کسب می کنید. سپس ، توضیح دهید که چگونه بدهی می تواند علیه شما با استفاده از ترکیب کار کند تا پرداخت هزینه های شما را برای شما سخت تر کند.

وام دهندگان با شارژ نرخ بهره به پولی که از آنها وام می گیرید ، درآمد کسب می کنند. این علاقه می تواند به مرور زمان اضافه شود ، دقیقاً مانند اگر می خواهید آن پول را سرمایه گذاری کنید.

متأسفانه ، بسیاری از انواع بدهی ها فقط یک بار در سال ترکیب نمی شوند. آنها هر ماه یا حتی هر روز ترکیب می شوند. این بدان معنی است که تعادل شما مدیون بزرگتر می شود و باید نسبت به زندگی بدهی علاقه بیشتری بپردازید.

به عنوان مثال ، اگر یک حساب کارت اعتباری دارید که 18 ٪ بهره را به خود اختصاص می دهد و 10،000 دلار بدهی در کارت دارید ، پرداخت بدهی 28. 5 با پرداخت فقط حداقل پرداخت در هر ماه ، 28. 5 طول می کشد.

در پایان 28. 5 سال ، شما 14423 دلار سود پرداخت کرده اید. این بیشتر از تعادل اصلی کارت است.

همانطور که مشاهده می کنید ، ترکیب ابزاری قدرتمند است. می توان از آن برای کمک به شما در ساخت ثروت استفاده کرد یا می توان از آن برای به دام انداختن شما در چرخه بدهی استفاده کرد.

به بچه های خود در مورد اهمیت تصمیم گیری در مورد وام های هوشمند یاد دهید. آنها فقط باید وام بگیرند اگر اطمینان داشته باشند که می توانند پرداخت ها را انجام دهند.

آشنایی با بودجه بندی

بودجه بندی یک مهارت مهم برای افراد در هر سنی است ، اما درک آن برای بچه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا سواد مالی مربوط به یادگیری زندگی برای زندگی کمتر از آنچه است است.

به کودک خود کمک کنید تا با طوفان مغزی چه نوع هزینه هایی را در اختیار داشته باشد ، بودجه خود را شروع کند. هنگامی که آنها یک دسته از این کار را گرفتند ، آنها را برای چند هفته شروع به ردیابی هزینه های خود کنند.

پس از آن ، با آنها بنشینید و به آنها کمک کنید تا طرحی را برای میزان پس انداز هر ماه ایجاد کنند.

اگر فرزند شما در تأمین بودجه خود مشکل دارد ، به آنها کمک کنید. شاید آنها نیاز به تعیین اهداف کوچکتر داشته باشند یا روشهای مختلفی برای پس انداز پول پیدا کنند.

از همه مهمتر ، استرس که چسبیدن به بودجه تمرین می کند. اما این یک مهارت است که در طول زندگی آنها به خوبی در خدمت آنها خواهد بود.

حساب های چک و پس انداز

یکی از بهترین راه های آموزش بچه ها در مورد پول ، کمک به آنها در باز کردن حساب های چک و پس انداز است.

شما می توانید بانکهایی را پیدا کنید که حساب های ویژه ای برای بچه ها ارائه می دهند یا می توانید یک حساب مشترک با فرزند خود باز کنید.

این به آنها فرصتی می دهد تا ببینند که چگونه یک بانک کار می کند و چگونه می تواند با گذشت زمان با نگه داشتن آن در یک حساب پس انداز ، با گذشت زمان رشد کند.

ما علاوه بر حساب های Gohenry ، حساب های پس انداز برای بچه های خود تنظیم کرده ایم تا بتوانند حساب کاربری داشته باشند که پول در دسترس کمتری باشد و می تواند سود کسب کند.

انتخاب بانک یا اتحادیه اعتباری

بسیاری از بانک ها و اتحادیه های اعتباری مختلف در آنجا وجود دارند. مهم است که یکی را انتخاب کنید که برای شما و خانواده مناسب باشد.

شما باید به دنبال موسسه ای باشید که خدمات مورد نیاز خود را ارائه دهد و هزینه آن را پرداخت نمی کند. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا می خواهید یک بانک آجر و ملات یا یک بانک آنلاین باشد.

بانک های آنلاین به احتمال زیاد هیچ هزینه چک و حساب پس انداز ندارند ، اما ممکن است شما نتوانید پول نقد را به آنها واریز کنید.

همچنین می توانید با بانک در جایی که حساب های اصلی چک و پس انداز خود را دارید ، بررسی کنید. آنها به احتمال زیاد حساب هایی را برای فرزندان شما در دسترس دارند زیرا شما قبلاً با آنها حساب می کنید.

entrepreneurship for kids - two kids selling stuff and collecting money

کارآفرینی برای بچه ها

یکی از بهترین راه های آموزش سواد مالی به بچه ها ، تدریس و ترغیب آنها برای شروع مشاغل خود است.

این می تواند یک روش عالی برای یادگیری آنها در مورد مدیریت پول ، بودجه بندی و پس انداز باشد.

همچنین این یک روش عالی برای یادگیری در مورد بازاریابی ، خدمات به مشتری و سایر مهارت های مهم تجاری است.

کارآفرین بودن به معنای کار سخت ، برقراری ارتباط مؤثر و تندرست پس از ناامیدی است. این مهارت ها را می توان در یک محیط حمایتی تمرین کرد و در مشاغل و زندگی شخصی خود به خوبی به بچه ها خدمت می کرد.

مشاغل مختلف زیادی وجود دارد که بچه ها می توانند شروع کنند.

یک گزینه شروع یک تجارت مواد غذایی کلبه است. این می تواند یک روش عالی برای بچه ها باشد که در مورد تعیین قیمت ها ، کنترل هزینه ها و فروش بیاموزند.

گزینه دیگر شروع یک تجارت چمن زنی است. این می تواند مسئولیت بچه ها ، مدیریت زمان و کار سخت را آموزش دهد.

در مورد شروع یک تجارت ، امکانات بی پایان وجود دارد. نکته مهم این است که چیزی را انتخاب کنید که فرزند شما به آن علاقه مند باشد.

نتیجه

آموزش بچه ها در مورد پول مهم است و روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. شما می توانید با آموزش اصول سواد مالی-برای صرفه جویی در هزینه ، چگونگی بودجه و چگونگی سرمایه گذاری های عاقلانه ، به آنها آموزش دهید. هنگامی که آنها پایه و اساس محکمی در سواد مالی داشته باشند ، آنها می توانند با اطمینان و با سهولت مدیریت پول را مقابله کنند.





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: