نوشته شده توسط : Mihayloo

چگونه دلبستگی عاطفی به موارد خاص و هدایا می تواند بر درک ما از ارزش تأثیر بگذارد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

  • این را در فیس بوک به اشتراک بگذارید
  • این را در توییتر به اشتراک بگذارید

همه گزینه های اشتراک گذاری را برای: ارزش NFTS که توسط یک متخصص توضیح داده شده است به اشتراک بگذارید

مردی به نقاشی های دیجیتالی هنرمند بول نگاه می کند. این یکی از اولین نمایشگاه های فیزیکی جهان از هنر blockchain است. Nicolas Asfouri/AFP/Getty Images

این داستان بخشی از گروهی از داستانها است

برندها بسیار ، از نشانه های غیر قابل تغییر بسیار هیجان زده هستند. طی یک ماه گذشته ، برخی از مارک های قابل تشخیص آمریکا مشتاقانه روی باند باند سوار شده اند و با نسخه محدود Taco Bell Cryptoart ، جلد مجله Old Time ، یک ستون نیویورک تایمز و یک طعم تراشه مجازی Pringles را می فروشند. به نظر می رسد نشانه های غیرقانونی وارد جریان اصلی شده اند ، حتی اگر این فناوری گیج کننده باشد و تا حد زیادی برای آمریکایی های معمولی غیرقابل دسترسی باشد.

(اگر این داستان را می خوانید و فکر می کنید ، "چه جهنمی NFT است" ، نترسید ، Vox توضیح دهنده ای در مورد آن دارد. بنابراین شنبه شب زنده می شود ، اگر ترجیح می دهید به رپ پیت دیویدسون در مورد cryptocurrency گوش دهید.)

طرفداران Cryptoart از میلیون ها دلار ریخته شده در این بازار در حال ظهور کالاهای دیجیتال ، که مشاغل برخی از سازندگان مستقل NFT را منجنیق کرده است ، هیجان زده می شوند. در همین حال ، برخی از منتقدین توسط شیدایی سوداگرانه پیرامون NFT ها و بازار فروش مجدد که باعث افزایش قیمت ها شده است ، کنار گذاشته می شوند.

من قبلاً در مورد چگونگی به نظر می رسد NFT ها تقریباً با عصر رسانه های دیجیتال ضد انعطاف پذیر به نظر می رسند. این فناوری متریک کمبود را در یک پرونده دیجیتالی که با ایده اینترنت باز مغایرت دارد ، رمزگذاری و اعمال می کند. این مفهوم انتزاعی از ارزش مجازی و کمبود ، بیشتر افراد را به دنبال درک این فناوری ، مبهوت کرده است. این کالاها ، از این گذشته ، هیچ ارزش فیزیکی ملموس و ملموس ندارند. بنابراین ، آنها تعجب می کنند ، چه چیز بزرگی است؟

برای کشف بیشتر این مفاهیم ، من با مت استفنسون ، کاندیدای دکترا در دانشگاه کلمبیا صحبت کردم ، که تحقیق و مطالعه اقتصاد رفتاری و نشانه های غیر قابل رگ را بررسی و مطالعه می کند. او همچنین با Dapper Labs ، شرکتی که فناوری blockchain را برای NBA Topshot توسعه داده است ، همکاری کرده است. استفنسون به چگونگی دلبستگی عاطفی ما به موارد و هدایا - از جمله موارد دیجیتالی - می تواند ایده های موجود در ارزش و نحوه اعمال آنها در مالکیت NFT را بالا ببرد.

شما در مورد مفهوم ارزش همانطور که در مورد NFT ها صدق می کند ، چگونه فکر می کنید؟

در ادبیات اقتصادی، این تقسیم جالب بین ارزش کارکردی و ارزش لذت‌جویی وجود دارد. ممکن است فکر کنید که اساساً می گویید: "چه کاری می توانم از این استفاده کنم؟"در مقابل "چقدر این چیز را به خودی خود دوست دارم."

برای اولین اردو، اینجاست که بیشتر بحث در مورد NFT ها را می بینید: این ایده که می خواهید با NFT های خود منعطف شوید، کیف پول رمزنگاری خود را به مردم نشان دهید و سلیقه خود را در هنر یا موسیقی نشان دهید. این دیدگاه عملکردی چیزهای دیگری را نیز در بر می گیرد، مانند میزان پولی که یک فرد می تواند در مورد این نوع شیدایی سوداگرانه در بازار فروش مجدد کسب کند. حتی روند توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی با قرار دادن آن‌ها در بلاک چین نیز به این رویکرد کاربردی متکی است.

راه دوم برای نگاه کردن به NFT ها از طریق ارزش لذت جویانه آن است. مقاله ای در سال 2012 وجود دارد که این ایده را در رابطه با World of Warcraft و آیتم های درون بازی بررسی می کند. به یک بازیکن از دوستش سپر داده شد. این سپر در واقع یک آیتم بسیار رایج است، اما بازیکن نمی‌خواست سپر را رها کند، نابود کند یا بفروشد. در ذهن او، حتی اگر بتواند به راحتی همان سپر را بخرد، ارزش آن به اندازه سپر با استعداد نخواهد بود.

من این مثال را دوست دارم زیرا به وضوح عناصر لذت جویانه کمبود دیجیتال را مشخص می کند. برای بازیکن مهم است که سپر را از کجا گرفته است. برای بیشتر چیزهای دیجیتالی، مانند پول، این ارزش ذاتی لذت‌بخش منطقی نیست. با NFT، چیزهایی که زمانی در فضای دیجیتال قابل تعویض بودند، مانند یک سپر با استعداد یا یک کلکسیون مجازی، اجازه دارند با این ارزش افزوده وجود داشته باشند که برای خریدار یا مالک جذاب است.

برای خبرنامه The Goods ثبت نام کنید

هر هفته بهترین‌ها را از The Goods به‌علاوه یک نسخه ویژه فرهنگ اینترنتی توسط ربکا جنینگز در روزهای چهارشنبه برای شما ارسال می‌کنیم. اینجا ثبت نام کنید.

جنبه لذت جویانه ارزش بسیار انتزاعی به نظر می رسد، احتمالاً به همین دلیل است که مردم به اندازه رویکرد عملکردی به آن اشاره نمی کنند. چه چیزی در مورد این ایده از ارزش لذت جویانه به شما جلب کرد؟

من می گویم حتی یک رویکرد لذت جویانه به ایده منشأ وجود دارد که بسیاری از هنرمندان و سازندگان NFT بر آن تاکید دارند. این داستان در مورد مونالیزا وجود دارد که چگونه آن را زمانی به دیوار اتاق خواب ناپلئون آویزان کرده بودند و تاریخچه و ارتباط این نقاشی با او ارزش فرهنگی زیادی برای آن به ارمغان آورد.

من قصد دارم یک کلمه بسیار ژارگونی را در اینجا رها کنم ، که "شاخص های بیوگرافی" نامیده می شود. در تئوری کلکسیون ها ، ایده این است که افرادی مانند کلکسیون ها مانند آنها به نوعی عنصر بیوگرافی دارند که برخی از وقایع مهم را در گذشته یا ارتباط آن با زندگی شخص در تاریخ نشان می دهد. این واقعیت که این مفهوم در فضای دیجیتال از طریق NFTS اعمال می شود ، برای من بسیار هیجان انگیز است.

توجه زیادی به جنگهای مناقصه ای که در فضای NFT اتفاق می افتد ، توجه زیادی شده است. هنرمندانی مانند Beeple شغل خود را از علاقه NFT ها ساخته اند. من فکر می کنم این تورم قیمت ، افراد عادی را گیج کننده می کند ، که سعی می کنند ذهن خود را در مورد کمبود دیجیتال و جدید بودن این فناوری پیچیده کنند. چگونه در رابطه با ایده مبهم از کمبود دیجیتال ، این طیف وسیعی از قیمت ها را حس می کنید؟

راهی برای فکر کردن در مورد کمبود این است که این یک پدیده عرضه و تقاضا است. آنچه فناوری NFT انجام می دهد این است که به شما عرضه می کند. این تقاضا را به شما نمی دهد. کمبود دیجیتال راه صحیحی برای صحبت در مورد این فناوری است ، اما یادآوری این نکته حائز اهمیت است که تقاضا باید از جایی باشد ، درست است؟

یک طرف تلنگر وجود دارد که ما اغلب در مورد آن نمی شنویم که در تضاد مستقیم با هنرمندانی است که یک NFT را خراب می کنند و آن را با قیمت 100 دلار قرار می دهند ، اما آن را با قیمت 10،000 دلار فروختند. ممکن است افرادی باشند که 10 دلار هزینه بنزین برای بارگذاری برخی از آثار هنری یا یک توییت پرداخت کرده اند و فکر می کنند با قیمت 1000 دلار می فروشند و هرگز این کار را نمی کند. سپس ، آنها فقط 10 دلار از دست دادند. این مفهوم تقاضا برای کمبود دیجیتال کار بسیار ضروری است. افراد دیگر باید آن را بخواهند.

من فکر می کنم این مربوط به این اقتصاد فوق ستاره است که در فضای NFT ظاهر می شود. این چیزی است که مردم به درستی نگران آن هستند ، یا حداقل از آن اذیت می شوند. اینترنت هزینه حاشیه ای کپی کردن یک پرونده را در اصل صفر به ارمغان می آورد. در اقتصاد ، ما به طور سنتی فکر می کنیم که اقتصادهای سوپراستار توسط این فناوری های کم هزینه حاشیه مانند رادیو یا تلویزیون ایجاد می شوند. اینترنت در این زمینه عالی است.

ما در حال حاضر اقتصاد فوق ستاره ای را بر اساس توجه داریم ، پیرامون افرادی که به عنوان مثال مقادیر عظیمی از اینستاگرام یا پیروان یوتیوب دارند. من فکر می کنم بسیار منطقی است که گمان کنیم که بسیاری از فعالیت های اولیه در اطراف NFTS بر اساس توجه است. من می توانم ببینم که چگونه می توان آن را با کار به صورت دیجیتالی کمیاب کرد.

آیا می گویید در حال حاضر یک اثر حباب اتفاق می افتد؟

بله، حباب قطعا توجه زیادی را به خود جلب می کند. من فکر می‌کنم با ترکیدن آن حباب، اگر و زمانی که اتفاق بیفتد، ما شاهد از دست دادن اعتبار نسبت به فضا خواهیم بود. قطعاً این معاوضه‌ها وجود دارد، اما نظر من این است که تمرکز بر آنچه که فناوری در واقع انجام می‌دهد و نه فقط قیمت‌گذاری، خوب است. بدون شک برخی گمانه زنی ها و کف در مورد این چیزها وجود دارد، اما افراد بیشتری به آن توجه می کنند، و این موضوع نحوه تفکر هنرمندان در مورد کارشان و نحوه دستمزد آنها را تغییر می دهد.

شرکت ها و برندهای بیشتری وارد NFT می شوند. آیا فکر می کنید انگیزه ای برای پیوند NFT ها با دنیای فیزیکی وجود خواهد داشت، فقط به این دلیل که این فناوری هنوز بسیار انتزاعی به نظر می رسد؟

وقتی با مردم در مورد NFT صحبت می کنید، اغلب اولین جایی است که ذهن آنها به آن می رود. آزمایش‌های کوچک زیادی وجود دارد، بنابراین نمی‌خواهم بگویم هیچ چیزی در این ایده توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی وجود ندارد. من فکر می‌کنم این یکی از سخت‌ترین کارهایی است که می‌توانید با NFT یا به طور کلی بلاک چین انجام دهید. بلاک چین از دنیای واقعی اطلاعی ندارد.

اگر بگویید این ژتون نشان دهنده این کفش های کتانی است، و سپس کسی کفش های ورزشی شما را بدزدد، چه کار می کنید؟آیا توکن را برای آنها ارسال می کنید تا مطمئن شوید که بین توکن و بیانیه وفاداری دارید؟احتمالا این کار را نخواهید کرد. آیا می توانید از توکن مجازی برای اعمال مالکیت خود بر کفش های کتانی استفاده کنید؟

می‌دانم که نایک طرح‌هایی را در مورد ساخت کفش‌های کتانی بر اساس این توکن الگوریتمی ثبت کرده است. با بازگشت به مدل ارزش عملکردی در مقابل لذت‌گرا، داشتن یک برنامه کاربردی در دنیای واقعی بیشتر یک ایده کاربردی است. شما سعی می کنید مردم به NFT ها اهمیت بدهند، زیرا این احتمال وجود دارد که آنها مانند یک کفش ورزشی جذاب دست پیدا کنند.

برای بسیاری از افرادی که کار خود را در اینترنت قرار می دهند، این درک ذاتی وجود دارد که برای هر کسی که به رایانه یا تلفن دسترسی داشته باشد، قابل دسترسی است. آیا فکر می کنید این فناوری مفهوم و درک ما از اینترنت باز را تغییر می دهد؟

ایده اینترنت باز واقعا قدرتمند است. به نوعی، NFT ها کمیابی را بر چیزی تحمیل می کنند که به طور طبیعی کمیابی ندارد. این واکنش فوری وجود دارد که چرا کسی می‌خواهد چیزی کمیاب‌تر بسازد اگر مردم آن را بخواهند. الینور اوستروم، اقتصاددان برنده جایزه نوبل، نظریه جالبی در این باره دارد. او روش‌هایی را که جوامع با یا بدون دولت منابع خود را مدیریت می‌کردند و ایده تراژدی عوام را مورد مطالعه قرار داده است – که مصرف بیش از حد به همه افراد جامعه آسیب می‌زند.

بنابراین ، برای پیوند دادن این مسئله به NFTS و اینترنت: فکر می کنم جنبه رایگان اینترنت و رسانه های اجتماعی ، احتمالاً سهام یا ارزش محتوای موجود در آنجا را کاهش می دهد. هر چیزی که می کنید - حتی چیزی که زمان زیادی را برای شما به خود اختصاص داده است - به محض اینکه آن را در اینترنت قرار دهید ، قیمت آن اساساً صفر است زیرا هزینه حاشیه ای تولید مثل آن صفر است. این به طور ضمنی به این معنی است که هیچ کس نباید برای آنچه شما ایجاد کرده اید ، به شما پرداخت کند ، مهم نیست که چقدر کار انجام داده است. با توجه به این سیستم فعلی ، کمبود بیشتر می تواند مفید باشد.

من فکر می کنم دوگانگی NFTS نیز بسیار جالب است ، جایی که شخصی مایل به پرداخت هزینه زیادی است زیرا این ارتباط خاص را به یک اثر هنری یا موسیقی دارد ، در حالی که این پرونده کاملاً رایگان و در دسترس است. به این ترتیب ، شما به نوعی به رویای اینترنت باز دست می یابید ، ضمن اینکه جبران خسارت برای تولید کنندگان نیز می شود.

ما معتقدیم که همه سزاوار دسترسی به اطلاعات واضح و واقعی هستند که به آنها کمک می کند تا خود را در مورد مسائل روز و چیزهایی که کنجکاوی خود را ترسیم می کنند ، آموزش دهند. امسال تنها اتاق خبر ما 2500 مقاله ، 100+ فیلم و 650+ پادکست منتشر کرده است که میلیون ها نفر از مردم را در سراسر جهان آگاه و آموزش داده اند - به صورت رایگان.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: